Jump to content

Edit History

tom Cognac

tom Cognac

For veldig mange år siden, i mobiltelefonens "barndom" den gang det het NMT450 og telefonen var et bærlværk som veide "1 tonn" bestående av en kasse med røret koblet til via en spiralledning, jeg tror det var Siemens som hadde de, hadde jeg med min daværende samboer + 2 par til vi var totalt 3 båter (en Fjord 24 Weekender og 2 Windy 24 MC) fortøyd ved en flytebrygge ved Gunnarsholmen i Kragerø. Dette var midt på sommeren - i fellesferien og det var stint av båter over alt, i alle størrelser. Vi 3 båtene lå utenpå flytebrygga - det var de eneste ledige plassene. Vi kom fra Valle, hadde kjørt gjennom Kreppa og vi hadde ikke før fått fortøyd, jekket opp en pils og skulle nyte ettermiddagen før 4 (så vidt jeg husker) ungdommer (sommergjester???) kom fresende i sine 10 fots joller. Jeg husker ikke størrelsen på motorene som hang bakpå jollene. Disse ungdommene syntes det var ustyrtelig morsomt å kjøre tett forbi våre båter lage bråk og lage skikkelige bølger. Båtene våre var godt fendra, men de slo likevel inn i brygga. Vi ropte på ungdommene og ba dem holde opp. De bare gliste og lo av oss og kjøringen deres ble bare mer effektiv. Det var da Rune, han med mobiltelefonen tok den fram fra forpiggen, pekte på røret og ropte til ungdommene: "Nå ringer jeg til politiet!" Tro det eller ei. Ungdommene forsvant og vi hadde en veldig hyggelig og fredelig kveld i Kragerø. 

tom Cognac

tom Cognac

For veldig mange år siden, i mobiltelefonens "barndom" den gang det het NT450 og telefonen var et bærlværk som veide "1 tonn" bestående av en kasse med røret koblet til via en spiralledning, jeg tror det var Siemens som hadde de) hadde jeg med daværende samboer + 2 par til i 3 båter (en Fjord 24 Weekender og 2 Windy 24 MC) fortøyd ved en flytebrygge ved Gunnarsholmen i Kragerø. Dette var midt på sommeren - i fellesferien og det var stint av båter over alt, i alle størrelser. Vi 3 båtene lå utenpå flytebrygga - det var de eneste ledige plasser. Vi kom fra Valle, hadde kjørt gjennom Kreppa og vi hadde ikke før fått fortøyd, jekket opp en pils og skulle nyte ettermiddagen før 4 (så vidt jeg husker) ungdommer (sommergjester???) kom fresende i sine 10 fots joller. Jeg husker ikke størrelsen på motorene som hang bakpå jollene. Disse ungdommene syntes det var ustyrtelig morsomt å kjøre tett forbi våre båter og lage skikkelige bølger. Båtene våre var godt fendra, men de slo likevel inn i brygga. Vi ropte på ungdommene og ba dem holde opp. De bare gliste og lo av oss og kjøringen deres ble bare mer effektiv. Det var da Rune, han med mobiltelefonen tok den fram fra forpiggen, pekte på røret og ropte til ungdommene: "Nå ringer jeg til politiet!" Tro det eller ei. Ungdommene forsvant og vi hadde en veldig hyggelig kveld i Kragerø. 

• Create New...