X10an
Her var det mye som skurret i noe som burde være et forholdsvis enkelt skjema.
Grønn:
Er dette en hovedbryter som slår av strømmen til en hovedbryter og til et skillerele? Om dette er tilfelle lurer jeg på hvorfor du mener det skal være slik?
Og er det slik at hovedbryter "service" kun er ment for å bryte strømmen til neste hovedbryter "kjøleskap"?
Blå:
Hva slags komponenter er dette? Er det start- og forbruks-batteri?
Rød:
Er dette bare et rent koblingspunkt, eller er det noe annet spennende? Kanskje "D+"?
Ellers forstår jeg ikke hva skillereleet skiller. Er det ment at det skal skille baugpropell fra dynamo?
Bosch releet styres åpenbart av en hvit og en sort brun dobbelkabel, og denne har du allerede koblet vekk.
Goddis77 skrev for 6 timer siden:Så spørsmålet er -> er det bare å koble vekk alt sammen, og trekke kablene direkte til batterivender?
Selve spørsmålet ditt er det veldig vanskelig å svare på da jeg ikke forstår skjemaet ditt. Ikke ser jeg noen batterivender i skjemaet heller. Jeg oppfatter at du lurer på hva som skjer dersom du fjerner "Bosch releet" og tilhørende kabling. Dette var mildt sagt forvirrende, men slik jeg leser skjemaet så vil da ikke venstre batteri få lading med mindre du legger en batterilader i kjøleskapet og samtidig slår på hovedbryter "service" og hovedbryter "kjøl".