Jump to content

Edit History

Knallipadden

Knallipadden

Hvis motoren er programert til Xd100 så nei, men du kan få den om programmet til XD 50. Da kan du kjøre på de fleste vanlige 2 takts oljer av god kvalitet. Det må i så fall gjøres hos et Evinrude verksted. Fordelen med Xd100 er at den bruker mindre olje (omtrent halvparten). Selv om oljen er dyrere varer den lengre. Det gjør at du sparer penger på 2 takts olje. Du får riktig nok billig olje på biltema for eksempel, men billig kan også bli dyrt. Jeg brukte billig olje på en moped en gang med elektronisk innsprøytning. Det ødelagte injektoren. Du bør derfor uansett kjøpe olje av litt bedre kvalitet på en motor med elektronisk innsprøytning (etec). 

Knallipadden

Knallipadden

Hvis motoren er programert til Xd100 så nei, men du kan få den om programmet til XD 50. Da kan du kjøre på de fleste vanlige 2 takts oljer av god kvalitet. Det må i så fall gjøres hos et Evinrude verksted. Fordelen med Xd100 er at den bruker mindre olje (omtrent halvparten). Selv om oljen er dyrere varer den lengre. Det gjør at du sparer penger på 2 takts olje. Du får riktig nok billig olje på biltema for eksempel, men billig kan også bli dyrt. Jeg brukte billig olje på en moped en gang med elektronisk innsprøytning. Det ødelagte injektorene. Du bør derfor uansett kjøpe olje av litt bedre kvalitet på en motor med elektronisk innsprøytning (etec). 

Knallipadden

Knallipadden

Hvis motoren er programert til Xd100 så nei, men du kan få den om programmet til XD 50. Da kan du kjøre på de fleste vanlige 2 takts oljer av god kvalitet. Det må i så fall gjøres hos et Evinrude verksted. Fordelen med Xd100 er at den trenger mindre olje. Selv om oljen er dyrere varer den lengre. Det gjør at du sparer penger på 2 takts olje. Du får riktig nok billig olje på biltema for eksempel, men billig kan også bli dyrt. Jeg brukte billig olje på en moped en gang med elektronisk innsprøytning. Det ødelagte injektorene. Du bør derfor uansett kjøpe olje av litt bedre kvalitet på en motor med elektronisk innsprøytning (etec). 

• Create New...