Jump to content

Edit History

X10an

X10an

Kan i prinsipp fylle tanken med bensin for den saks skyld. Det handler ikke om å vaske tanken, men om at den er så full som mulig, slik at det ikke dannes større gasslommer. Om det ikke dannes gasslommer er det heller ikke noe sted å fylle nitrogen. Bensin i flytende form er ikke eksplosivt, og prosessen krever uansett tilførsel av oksygen. Jeg er selvfølgelig kjent med at det er mulig å sette fyr på flytende bensin, men da er det nødvendigvis gassen (dampen) som brenner. Jeg har selv sveiset full bensintank (muligens dieseltank, det var 20år siden) under væskenivået med godt resultat, mest for show og fordi det var noen som mente det ikke ville fungere. Forøvrig ikke noe jeg vil anbefale som fast prosedyre.

X10an

X10an

Kan gjerne fylle tanken med bensin for den saks skyld. Det handler ikke om å vaske tanken, men om at den er så full som mulig, slik at det ikke dannes større gasslommer. Om det ikke dannes gasslommer er det heller ikke noe sted å fylle nitrogen. Bensin i flytende form er ikke eksplosivt, og prosessen krever uansett tilførsel av oksygen. Jeg er selvfølgelig kjent med at det er mulig å sette fyr på flytende bensin, men da er det nødvendigvis gassen (dampen) som brenner. Jeg har selv sveiset full bensintank (muligens dieseltank, det var 20år siden) under væskenivået med godt resultat, mest for show og fordi det var noen som mente det ikke ville fungere. Forøvrig ikke noe jeg vil anbefale som fast prosedyre.

• Create New...