Komodo
BØstrøm skrev for 5 timer siden:Egentlig handler dette om krig og fred. Blir ikke fred i verden før godene og byrdene fordeles ganske jevnt.
Så lenge vi har religioner blir det ikke fred allikevel.
SitatLøsningen er selvfølgelig planøkonomi, og forby arv, ...
Og der kom kommunisten fram i Bøstrøm
nomen skrev for 3 timer siden:Jeg handlet selv laderegulator til min Yamaha påhenger fra Ebay til 248,- istedenfor 2900,- som den lokale Yamahaforhandleren skulle ha.
Hvorfor gjorde jeg det?
Jo det var han som foreslo det når jeg var innom å kjøpte anoder og filter av han i våres
Noe som tyder på at det i alle fall i dette tilfellet, ikke er detaljisten som sitter med den unormalt høye avansen. Han ville nok ikke henvist deg til ebay dersom han kunne gitt deg en god rabatt og fått salget selv.
Jannmar skrev for 3 timer siden:Populært å trekke fram Reitan og hagen ser jeg.
Mulig at de skulle hatt mer konkurranse, men at de ikke har magemål når det gjelder priser tror jeg ikke på.
Reitan har 1001 butikker, så det de tjener penger på er selvfølgelig volumet. Da trenger ikke fortjenesten pr. solgte vare være stor for at den totale fortjenesten blir stor (og Reitan blir rik).
Det er begge deler, de tar for seg der de kan. Under pandemien nå så har de øket prisen på matvarer ganske kraftig.
Lagt til:
Ikke lenge til denne tråden blir stengt antagelig...