Roger jo
Endelig kom vi oss av gårde på tokt i år også 5.6 kl 12 fra Langesund i 6.9 knop, på blankt vann med kurs mot Sverige hadde kurs mot Kungshavn, men etter en time dabbet farten av ½ knop litte senere 1k og så 1 1/2knop har aldri opplevd så mye motstrøm over til Sverige.
Timene gikk og det var som å seile i sirup, innså at vi måtte få landkjenning et annet sted, har alltid backup plasser den nærmeste var på v / Musön der har vi en longsideplass.
En kjedelig tur en og annen tråler som holdt på med sitt,
til vi traff på denne ""Svitzer Oden 231807000”" sto det på AIS på skjermen kunne trenge en taubåt men han hadde nok med seg selv der han seg avsted i 5knop, mulig jeg burde tilby hjelp da jeg var oppe p 6,5 knop.
Fikk sjokk i dag da jeg sjekket på Matinetraffic og fikk denne søte lille tassen opp på MMSI 231807000
Fikk fortøyd og fyrte opp grillen en nydelig aften bra start på turen.
Dag 2
Turen videre var det lite båt, en Norsk på vei mot gamlelandet?
Og denne gamledamen som virret rundt ved Fjellbakka.
I Sotenkanalen var det lite båt og broen sklei til siden når vi kom, her er vi bortskjemte sklir rett igjennom hver gang i alle år.
Sauene var på plass.
Kuene fulgte med mulig de teller båter.
.
To båter i Kungshavn satt og fulgte med på de som kom ut fra ICA ingen med munnbind,
Gikk på butikken med munnbind, ingen med munnbind i butikken, men de holdt god avstand synes alle kikket og en spurte er du ”sjuk” nei, men vil ikke bli smittet.
Dag 3.
Forsøkte oss på å gå ut Gapet, men der hadde noen rugla det til så rett syd for Mellanskär var det nok så det ble indre led til Kallö Knipplä , 3 gjestbåter der kom i prat med en dame som hadde hytte i Trysil, men hun kom ikke dit.
Bunkret Grønn diesel dagen derpå til 13.60 og fortsatte ferden, merket det før Busskära Knöte at det ville
være lurt og ta indre led mellom St Känsö og Vargö her er et av mange fine landsteder.
Da vi kom ut ved Nidingen var det nesten flatt ned til Varberg to båter i havnen.
Dag 4.
Tårlig bra føre lurte på om vi ikke skulle satse på Giljeleie isteden for Halmstad skipper`n ble nedstemt da Rederinnen brukte Vetoretten.
Denne tankeren var ekkel lå i veien okke som, kom meg tilslutt forbi.
Et par Tyske båter i havna .
Dag 5,
Så på Smhi at det var kraftig strøm nord for Hallands Väderö og sydover, det stemte satte ny rekord på strekket ned til Helsingør her var det lite båt,
En Norsk med nyinnkjøpt båt med nyoverhalt motor etter noen dager viste det seg at den var nymalt, så nå var det motorskifte på gang. Det har siget inn noen Tyskere og et par Svensker, Mandag dropper de munnbindet i butikkene.
Så nå ligger vi godt fortøyd, men ingen Major til å ta i mot tampen.