Jump to content

Edit History

ND4SPD

ND4SPD

Jeg reagerer på at mange folk lar både barn og voksne sitte foran i baugen når båten kjører i relativt høy fart. Mange sitter å dingler med bena. Som oftest går det bra, men skade potensialet kan være ganske stort hvis man får båten over seg. Det er ikke alltid like lett å beregne hvor store bølgene er som kommer i mot, og noen ganger kan det vært nok å se bort i 1 sekund før man treffer en litt for stor bølge. Faren er nok mindre på en snekke som tøffer avgårde i 6-7 knop enn på en båt som går i plan, men man skal likevel tenke på sikkerheten. Her er et klipp hva som kan skje dersom man feilberegner bølgene.

Filmsnutt

ND4SPD

ND4SPD

Jeg reagerer på at mange folk lar både barn og voksne sitte foran i baugen når båten kjører i relativt høy fart. Som oftest går det bra, men skade potensialet kan være ganske stort hvis man får båten over seg. Det er ikke alltid like lett å beregne hvor store bølgene er som kommer i mot, og noen ganger kan det vært nok å se bort i 1 sekund før man treffer en litt for stor bølge. Faren er nok mindre på en snekke som tøffer avgårde i 6-7 knop enn på en båt som går i plan, men man skal likevel tenke på sikkerheten. Her er et klipp hva som kan skje dersom man feilberegner bølgene.

Filmsnutt

ND4SPD

ND4SPD

Jeg reagerer på at mange folk lar både barn og voksne sitte foran i baugen når båten kjører i relativt høy fart. Som oftest går det bra, men skade potensialet kan være ganske stort hvis man får båten over seg. Det er ikke alltid like lett å beregne hvor store bølgene er som kommer i mot, og noen ganger kan det vært nok å se bort i 1 sekund før man treffer en litt for stor bølge. Faren er nok mindre på en snekke som tøffer avgårde i 6-7 knop enn på en båt som går i plan, men man skal likevel tenke på sikkerheten. Her er et klipp hva som kan skje dersom man feilberegner bølgene.

https://streamable.com/ksi0dl

• Create New...