Knallipadden Startet 14.Juni.2021 Link til dette innlegget Startet 14.Juni.2021 Jeg driver å lader mitt nye 110A batteri før første bruk, men ser at laderen min på 4A bare er anbefalt for 80A. Betyr det at laderen stopper på 80A? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2021 Tar lenger tid. Den ha'kke peiling på A, ser kun V. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 14.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2021 Knallipadden skrev 39 minutter siden: Jeg driver å lader mitt nye 110A batteri før første bruk, men ser at laderen min på 4A bare er anbefalt for 80A. Betyr det at laderen stopper på 80A? Du har et batteri på 110 AH (Amperetimer). Laderen lader det den kan så lenge batteriet tar til seg lading. Hvis batteriet er 50% tappet trenger du å fylle på 55 AH hvis din lader gir 4 A i praksis vil det da ta 55/4=ca 14 timer å lade det opp. Jeg har lest at en grei tommelfingerregel er at laderen helst bør ha ca en tidel av batteribankens totale kapasitet, i ditt fall 11 A. Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 14.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2021 (redigert) Må nok regne med minst 20 timer hvis det er 50 %, men umulig å beregne uten kjent lader. Noen ladere går ned mot en ampere lenge før batteriet er oppladet. Redigert 14.Juni.2021 av Jonas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 14.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2021 Får kjøpe meg en kraftigere lader etter hvert. Var bare den jeg hadde for hånden. Så lenge den fungerer går det fint. Skal ikke bruke batteriet før i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 14.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2021 7 timer brukte jeg på å lade det opp. Vet ikke hvor mye spenning det er på batteriet fra butikk? Kjøpte det på Maritim. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2021 Hvis ikke du vet hva spenningen var i butikken, så er det ingen andre som vet det heller. Jeg kjøpte batteri til aggregatet hos Biltema. Rotet sikkert gjennom 15 batterier før jeg fant et som var over 12,7 V, som var min nedre akseptgrense. Tror det var på 12,76. Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 14.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2021 Fælt til ei trolling på den padden Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.