nomen Startet 14.Juni.2021 Link til dette innlegget Startet 14.Juni.2021 Europris,Claes ohlson, Felleskjøpet o.s.v er alle tomme for Green viking. Det er en utgått vare står det, hva skal man da velge? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
mavi Svart 14.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2021 Hva med å bestille på nett fra Watski? 25+ på lager sa Google Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 14.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2021 Fungerer den biologiske sanitærvæsken til Biltema på samme måte? https://www.biltema.no/batutstyr/vvs/sanering/sanitarvaske-2000019039 Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Almvik Svart 14.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2021 Har også brukt Green Viking og ikke hatt problem med lukt. I databladet til Green viking står at det innneholder Kalsiumnitrat tetrahydrat 30-60% Dipenten 0,1% - 0,125% Google sier at de er ganske alene om å bruke det dessverre. Kalsiumnitrat er samma som kalksalpeter, kanskje er riskion for å lage bomber som har satt en stopper for det. Sitér dette innlegget Link to post
Almvik Svart 14.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2021 Grand Banks jr skrev 24 minutter siden: Fungerer den biologiske sanitærvæsken til Biltema på samme måte? https://www.biltema.no/batutstyr/vvs/sanering/sanitarvaske-2000019039 Kanskje en brukbar ersettning, den inneholder også en form av kalksalpeter. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 14.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2021 Denne synes jeg fungerer best, har forsøkt det meste, men synes ingen slår denne: Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 15.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2021 Worry II skrev for 10 timer siden: Denne synes jeg fungerer best, har forsøkt det meste, men synes ingen slår denne: Og hvor kjøper du denne? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 15.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2021 Ringte med Felleskjøpet, de har Green viking på 5 literskanne. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Worry II Svart 15.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2021 Torsen67 skrev for 6 timer siden: Og hvor kjøper du denne? På Fuglevik, Rygge, står ved kassa sammen med dopapir Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 15.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2021 Etter hva jeg klarer å tyde ut i fra nettsiden til Europris, så ser det ut til at det er 2,5 liters kannen som er på vei ut. 4 liters kanner finnes i mange butikker ifølge nettsiden. Sitér dette innlegget Link to post
willmasta Svart 15.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2021 Worry II skrev for 4 timer siden: På Fuglevik, Rygge, står ved kassa sammen med dopapir Seasea har også, og konsentratversjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 15.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2021 willmasta skrev 5 minutter siden: Seasea har også, og konsentratversjonen. Hmm.. om den er utgående i 1,5 liters, må jeg kanskje hamstre litt på Fuglevik nå.. Kan se sånn ut, når jeg søker etter den på nett, men vil tro at konsentratversjonen tar over. Mer hendig flaske å ha i skapet også. Prøver den på de er tomme for 1,5l. Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 15.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2021 Biltema har en bra toiletvæske som er basert på bakterier som bryter ned avfallet, som i Green Viking. Har brukt begge og foretrekker Biltema sin. Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 16.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2021 Er også veldig nøgd med Biltema si sanitærvæske. Har brukt berre denne i fleire år. Men det er viktig å unngå bakteriedrepande midlar (f.eks Domestos) i toalettet medan sanitærveska er verksam på septiktanken. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
nomen Svart 17.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2021 Den er så dyr den på Biltema, 239- for en 4 liter. Green viking 189,- for 4 liter på Europris. Det viste seg at det var 2,5 literskanna som var utgått, og erstattet med 4 liter, så da er "krisa" avblåst? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
paxo Svart 17.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2021 Hensikten med disse er å tilsette nitrat for at bakteriene som liker sulfat i sjøvannet og produserer illeluktende svovelforbindelser skal bli utkonkurrert av de som liker nitrat. Jeg ser at G.Viking inneholder nitrat i form av kalsiumnitrat som er relativt lettspaltelig i tørrform, mens Biltemas inneholder kalksalpeter, samt bakteriesporer (og merkelig nok litt sulfat). Jeg er fornøyd med Biltemas, men begge synes jeg er overpriset. Felleskjøpet selger kalksalpeter i fast form til en rel. billig penge. Tenkte å prøve den. Kan kanskje være for sur. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.