Familiesnekke Startet 14.Juni.2021 Link til dette innlegget Startet 14.Juni.2021 Jeg har endelig fått på plass en kalesje over flybridge, og lurer nå på hva slags løsning dere har for å få vannet til å renne over rekka, og ikke lage måkebasseng på taket… Erfaringen så langt er at jeg må ha 3 støtter for å unngå at kalesjeduken «henger». Jeg har opplevd et par ganger til nå i år at når det blåser skikkelig så ramler støttene ned. Jeg ser for meg at om støttene hadde stått av seg selv, så ville de ikke ramle, selv om det blåser. Hvordan er dette løst på deres kalesjetrekk på fly? Jeg har til nå forsøkt BT sin presenningstøtte: https://www.biltema.no/batutstyr/opplag/takstativ/presenningstotte-2000034614 Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 14.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2021 Flaggstang og flaggstangholder. Blir kanskje litt i overkant med tre stykk, men kan brukes på ett av de. Biltema sin støtte funker kanskje bedre med nylonklips: https://www.biltema.no/batutstyr/battilbehor/stiger/holder-2000041964 Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Lars O Svart 15.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2021 Hos meg er det sydd inn fester til stag i kalesjen slik at de ikke rører på seg. Dette gjør sikkert en kalesjemaker i nærheten av deg. Lars O Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 15.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2021 Jeg har det samme som Lars O ....innsydde fester for kalesje stenger... Samt at stengene er teleskopisk med låsing, en kan dermed stramme de skikkelig opp etter at duken er festet rundt flybridge...videre har de en bred gummifot mot dekket de står mot, slik at de ikke sklir ut... Sitér dette innlegget Link to post
Familiesnekke Svart 15.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2021 Lars O skrev for 11 timer siden: sydd inn fester til stag i kalesjen Ida Marie III skrev for 11 timer siden: en bred gummifot mot dekket de står mot, slik at de ikke sklir ut... Takker for svar. Har dere bilder av relevant «feste i duk» og «bred gummifot»? Sitér dette innlegget Link to post
ArvidKa Svart 16.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2021 (redigert) Jeg har en slik teleskopstang med toppventil/lufteventil. Skjærer ut en sirkel i kalesjen og skrur til de to delene fra utside og innside, blir helt vanntett og gir herlig og sunn lufting under havnekalesjen. Evt. kjøpe foten til denne også. (Jeg bruker hullet i bordsøylefestet på dørken): https://www.watski.no/boatvent-kalesjeventil-112e9?artnr=110696&gclid=EAIaIQobChMI_qzE996b8QIVS9iyCh22zQVjEAQYBCABEgJ-Y_D_BwE Redigert 16.Juni.2021 av ArvidKa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 16.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2021 På en båt jeg hadde var der sydd lommer på langs. Jeg brukte 16 mm elektrikerrør som jeg tredde inni og spente opp kalesjen. Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 17.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2021 Jeg trengte en ekstra støtte på FB, og brukte denne: Sugekoppen ned som for, og den fint avrunnede enden opp mot kalesjen. Teleskopstangen lar meg justere høyden. Funker som bare det.... Sitér dette innlegget Link to post
Familiesnekke Svart 18.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2021 Javi skrev for 18 timer siden: ekstra støtte på FB, og brukte denne: Det var jo veldig smart! Men tåler den belastningen når det blåser? Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 18.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2021 Familiesnekke skrev for 8 timer siden: Det var jo veldig smart! Men tåler den belastningen når det blåser? Ja, jeg har en originalstøtte som sitter i en (plastfot" som er sydd fast i kalesjen, Denne støtten kommer i tillegg. Har ikke vørt noe problem med vinden. Jeg satte den dit fordi jeg fikk et heng i kalesjen hvor det samlet seg regnvann. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.