Jump to content

Anbefalinger til «teltstenger» under kalesje på flybrige

Familiesnekke

Recommended Posts

Jeg har endelig fått på plass en kalesje over flybridge, og lurer nå på hva slags løsning dere har for å få vannet til å renne over rekka, og ikke lage måkebasseng på taket…

Erfaringen så langt er at jeg må ha 3 støtter for å unngå at kalesjeduken «henger».

Jeg har opplevd et par ganger til nå i år at når det blåser skikkelig så ramler støttene ned. Jeg ser for meg at om støttene hadde stått av seg selv, så ville de ikke ramle, selv om det blåser.

Hvordan er dette løst på deres kalesjetrekk på fly?

Jeg har til nå forsøkt BT sin presenningstøtte:

https://www.biltema.no/batutstyr/opplag/takstativ/presenningstotte-2000034614

Jeg har en slik teleskopstang med toppventil/lufteventil.  Skjærer ut en sirkel i kalesjen og skrur til de to delene fra utside og innside, blir helt vanntett og gir herlig og sunn lufting under havnekalesjen. Evt. kjøpe foten til denne også.  (Jeg bruker hullet i bordsøylefestet på dørken):

https://www.watski.no/boatvent-kalesjeventil-112e9?artnr=110696&gclid=EAIaIQobChMI_qzE996b8QIVS9iyCh22zQVjEAQYBCABEgJ-Y_D_BwE

Redigert av ArvidKa (see edit history)
Familiesnekke skrev for 8 timer siden:

Det var jo veldig smart! Men tåler den belastningen når det blåser?

Ja, jeg har en originalstøtte som sitter i en (plastfot" som er sydd fast i kalesjen,  Denne støtten kommer i tillegg.  Har ikke vørt noe problem med vinden.  Jeg satte den dit fordi jeg fikk et heng i kalesjen hvor det samlet seg regnvann.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...