Jump to content

Edit History

Selco Racing

Selco Racing

Det spiller ingen rolle hvor luften kommer fra. Du kan godt ta den fra sideskrog, om det er over vannlinjen når båten er på vei opp i plan. Finn en løsning som du føler deg trygg på. Har du selvlenser med utløp i notchen, så bruk den og la selvlenser stå åpen, eller lag en snorkel på utsiden av transom og inn, slik at du ikke behøver å lage hull. Eller la det være som det er, og fortsett med å ta en s-sving. Lager du snorkel utvendig, så bør den utformes så den suger luft når du skal opp i plan.  :thumbsup:

Vil også anbefale å overdimensjonere lufttilførselen, om du skal lage skroggjennomføring. Jo mer luft, desto bedre. Vil anbefale min 2".  

Selco Racing

Selco Racing

Det spiller ingen rolle hvor luften kommer fra. Du kan godt ta den fra sideskrog, om det er over vannlinjen når båten er på vei opp i plan. Finn en løsning som du føler deg trygg på. Har du selvlenser med utløp i notchen, så bruk den og la selvlenser stå åpen, eller lag en snorkel på utsiden av transom og inn, eller la det være som det er, og fortsett med å ta en s-sving. Lager du snorkel utvendig, så bør den utformes så den suger luft når du skal opp i plan.  :thumbsup:

Vil også anbefale å overdimensjonere lufttilførselen, om du skal lage skroggjennomføring. Jo mer luft, desto bedre. Vil anbefale min 2".  

Selco Racing

Selco Racing

Det spiller ingen rolle hvor luften kommer fra. Du kan godt ta den fra sideskrog, om det er over vannlinjen når båten er på vei opp i plan. Finn en løsning som du føler deg trygg på. Har du selvlenser med utløp i notchen, så bruk den og la selvlenser stå åpen, eller lag en snorkel på utsiden av transom og inn, eller la det være som det er, og fortsett med å ta en s-sving. :thumbsup:

Selco Racing

Selco Racing

Det spiller ingen rolle hvor luften kommer fra. Du kan godt ta den fra sideskrog, om det er over vannlinjen når båten er på vei opp i plan. Finn en løsning som du føler deg trygg på. Har du selvlenser med utløp i notchen, så bruk den og la selvlenser stå åpen, eller lag en snorkel på utsiden av transom og inn, eller la det være som det er, og fortsett med å ta en s-sving. :thumbsup:

• Create New...