BåtGeir Startet 15.Juni.2021 Link til dette innlegget Startet 15.Juni.2021 Slik jeg har forstått det så skal man ikke oppvare gass under vannlinjen. Spørsmålet er om dette også gjelder tomme flasker? Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 15.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2021 Kan ikke skjønne at det skulle være noe problem. Hvis ikke komfyren klarer å trekke mere gass ut av flasken, så er der vel nærmest intet trykk.. Men hva som er lov og ikke skal jeg ikke uttale meg om, og det er forskjell på om de oppbevares ute eller inne. Inne ville jeg ikke hatt dem. Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Havarita Svart 15.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2021 Ja, det gjelder også tomme flasker. Gassen er tyngre enn luft, og skal ha dren overbord, og ingen andre steder. Sitér dette innlegget Link to post
Sahara Svart 15.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2021 (redigert) Regelen er lik for tomme flasker. Det er jo åpenbart ingen risiko med en hel tom flaske, men regelen er vel der da man kan tro at en flaske er tom, men så er det litt igjen. Evnt om man roter med logistikken hvis det er snakk om mange flasker. Redigert 15.Juni.2021 av Sahara (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 15.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2021 (redigert) Om man tømmer flasken ved å holde den på hodet og trykke inn ventilen til det ikke kommer noe mer ut så er det ingen fare med mindre man varmer flasken kraftig opp. Redigert 15.Juni.2021 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 15.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2021 Om ikke det er forberedet for to beholdere i drenert gass kasse så er det ikke lov etter Standarden. Tom flaske ut av båten - ny flaske ombord. Desverre er det mange som har to beholdere til båten. Jeg har sett full gassbeholder i motor rom ved service oppdrag i båt. Gass er kjekt men veldig skummelt ved feil bruk. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.