JePeKj Startet 15.Juni.2021 Link til dette innlegget Startet 15.Juni.2021 Hei! Kan elektro motor demonteres fra pumpehus uten at man drenerer olje fra systemet? Mistenker at pumpmotor er stuck. Tenke skru av de to skruene i toppen på motor og ta av og sjekke børster osv. Eller vil olje renne ut vist eg tar den av? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 16.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2021 Børstene kan byttes uten å fjerne pumpen. Prøv å rense så mye som mulig igjnnom hullene til børstene. Jeg har aldri skrudd i fra hverandre en pumpe, men når jeg ser på montasjetegningen mot slutten av manualen så ser det ut til å være en oljepakning som tetter rundt akslingen til motoren. Så jeg antar at å fjerne motoren vil medføre at oljen lekker ut. http://busse-yachtshop.de/pdf/Simrad-RPU80_160_300 manual.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Karlsenkystfiske Svart 16.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2021 Da det står i manualen at man skal stenge ventilene(for dem som har slikt installert) før man angriper de to skruene, så vil jeg anta at det vil tømme systemet. Men prøv gjerne og fortell os hva du finner ut! skulle gjort noe med min også. Sliter med at roret ikke holder seg på plass, men flyttes av straumen. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 16.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2021 Hvis roret flytter på seg så tyder det på problemer med tilbakeslagsventilene i rattpumpa. Kan også forårsakes av svært mye luft i systemet. Sitér dette innlegget Link to post
Karlsenkystfiske Svart 20.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2021 abbor skrev On 17.6.2021 at 0.40: Hvis roret flytter på seg så tyder det på problemer med tilbakeslagsventilene i rattpumpa. Kan også forårsakes av svært mye luft i systemet. Lufta er nok vekke. Men frykter at ventilene er dårlige ja! Må vel bare belage seg på å finne ny pumpe. Men hadde vært kjekt om man klarte å overhale ventilene i den gamle. Har man reserve på hylla, så er man sikker på at man ikke får bruk for det :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.