Månefisk Startet 16.Juni.2021 Del på Facebook Startet 16.Juni.2021 Hei. Båten skal på vannet om 1 dag. Har kjøpt en akselmutter med anode , som skrus på med umbrako skrue. Dette er en ny ting for meg. Den gamle mutteren hadde et gjennomboret hull til splint. Spørsmålet er om jeg må lage hull i den nye mutteren for at den er sikret, eller sitter den kun med stramming fra umbrako skruen? Er en slik : https://www.maritim.no/propellmutter-med-anode-35-mm-m24x2 Håper noen med erfaring kan gi meg svar. Vh Jonas Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.Juni.2021 Del på Facebook Svart 16.Juni.2021 Det burde være med et låseblikk. Muligheten er stor for at mutteren skrur seg av uten. Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 16.Juni.2021 Del på Facebook Svart 16.Juni.2021 (redigert) Rettet. Så nå at det var Zink som hadde Settskrue. Redigert 16.Juni.2021 av Knude (see edit history) Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Månefisk Svart 16.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2021 Ok. Tusen takk for svar. Det var med ei skive med en liten brettet kant. Er det låseblikket? Knude, er sett skruen, den umbrako skruen som kommer inn bakerst? Sitér dette innlegget Link to post
Månefisk Svart 16.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2021 Hulda skrev for 1 time siden: Det burde være med et låseblikk. Muligheten er stor for at mutteren skrur seg av uten. Er dette låseblikket, og er det satt da riktig vei? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.Juni.2021 Del på Facebook Svart 16.Juni.2021 Kan ikke få inntrykk ut fra bildet. Sitér dette innlegget Link to post
Månefisk Svart 16.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2021 Sitér dette innlegget Link to post
Månefisk Svart 16.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2021 Skal splinten vende fremover eller bakover mot mutteren? Sitér dette innlegget Link to post
Viksund 830 Svart 16.Juni.2021 Del på Facebook Svart 16.Juni.2021 (redigert) Den skal bare inn i kilesporet. Så bretter du blikket opp langs det flate delen på mutteren etter mutteren er strammet. Redigert 16.Juni.2021 av Viksund 830 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 16.Juni.2021 Del på Facebook Svart 16.Juni.2021 Viksund 830 skrev for 1 time siden: Den skal bare inn i kilesporet. Så bretter du blikket opp langs det flate delen på mutteren etter mutteren er strammet. Det er helt riktig. Jeg har samme og kan bekrefte. Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Hulda Svart 16.Juni.2021 Del på Facebook Svart 16.Juni.2021 Hulda også, standard Sleipner. Sitér dette innlegget Link to post
Månefisk Svart 17.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2021 Tusen hjertelig takk for hjelpen. God sommer Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.