Rana P18
Hei og takk for alle svar. Jeg regnet med at jeg måtte komme ned mer info.
Har dessverre ikke bilder av båten bakfra og nå ligger den på vannet i Valdres og jeg i Oslo
Motoren er kjøpt hos autorisert forhandler og montert der i riktig høyde mente de, men det stemte ikke.
Jeg testet 2 hull opp det var 1 for mye 1 hull opp fungerte best. Det er vanlig lang stamme 50,8.
Det er mye flatere v bunn en bilde til Teerex sin båt. En annen ting er at jeg ser du har 4 bladers stål propell den tar vist mye bedre tak i vannet. Det kan ha betydning.
Når det gjelder vekt så er dette en 1974 mod båt full kabin med 3 sengeplasser og mye plastisk.
Den er fult utstyrt med full kjøkkenbenk, 2 bluss gass brenner, 40L kjøleskap, 2 batterier start og 100A litsium, 68 lite bensin tank i kjølen + 10 liter, 20L vanntank, Portapotti, div dregger tauverk, ekstra propell, verktøy, kartplotter ol.
Jeg har funnet ut at jeg ikke kan tilte motoren helt inn når jeg skal opp i plan da legger den seg rett ned på siden.
Jeg må tilte litt ut først til jeg er i sakte plan så kan jeg tilte litt til den går lett, men da er den veldig var og ustødig. For mye ut og den kommer nesten ikke opp.
Sånn var det ikke med Suzukien der var det helt inn og opp, får så og tilte ut ganske mye til den begynte og hoppe og så litt ned. Utstyret og vekten i båten har ikke forandret seg.
Bør jeg kanskje teste med annen propell?
Begynner og bli lei hele greia og kona nekter og bli med hvis jeg ikke lover å holde meg under 6 KN