Tobiassaga Startet 16.Juni.2021 Link til dette innlegget Startet 16.Juni.2021 (redigert) Har ett gammelt nei kokeapparat i min saga 27AC, den skal være sånn at jeg skal holde gassknappen inne i 30 sekunder før jeg slipper så skal gassen stå til jeg slår den av, men nå må jeg stå å holde inne hele tiden, noen som vet hvordan jeg fikser dette? Redigert 16.Juni.2021 av Tobiassaga (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 17.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2021 (redigert) Da er det nok varmesikringen som er ødelagt. Denne skal stenge gassen automatisk dersom flammen slukker, og slippe gjennom gass når det er stabil flamme. Dette for å hindre gasslekkasje hvis fx vinden blåser ut flammen. Derfor må den overstyres ved å holde inne knappen til du har tent opp og sikringen er blitt varm. Ville ikke forsøkt å reparere dette selv. Skal du få eksperter til å gjøre det, er det nok billigere med et nytt kokeapparat. Redigert 17.Juni.2021 av Frivakt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 17.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2021 Et gammelt triks kan noen ganger være å putte litt sølvpapir inn i bryter knotten, og sette den på igjen. Da kommer selve bryter staget lengre inn når man dytter den for å tenne. Kan evt prøve å ta av selve knotten og dytte hardt inn med en sleiv e.l. for å sjekke om det går først. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 17.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2021 Koke på gass er kjapt og renslig, egentlig det beste du kan ha......men tjuvtriks for å få et gammelt apparat til å funke blir helt feil i mine øyne... Kast det gamle, kjøp nytt....de er altfor billig til at det er verdt å ta sjanser... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2021 disse aparatene er enkle. Ta fra hverandre brennerne, gjør rent alt. Monter tilbake. Test. Om det ikke funker da så er det varmesikringen som må byttes. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.