Jump to content

Hvordan fungerer dette ankerspill?

Fjordmunken

Recommended Posts

Har ingen aning om modell men det ser da ut til at det er i alle fall en fotbryter like ved vinsjen? Prøvd denne? Jeg ville jo forventet to brytere men hadde ikke klart å la være å prøve den ene heller ? Er det brytere på panel i cockpiten? Er jo kurant å finne ut hvordan en får den til å snurre nå når kjetting ikke er montert da..

Ville prøvd å komme til under dekk fremme for å få tatt et bilde av typeskilt/lapp som sikkert står på motoren. Om ikke et falkøye her inne identifiserer den da - slett ikke usannsynlig.

SamH skrev On 17.6.2021 at 8.12:

Ser ut som en enkel frittfall-vinsj uten clutch/frikobling, og med hive-knappen under det svarte gummi-membranet ved siden av.

For å sette anker, løsne bremsen på toppen av nokken og la ankeret rause ut,  trykk på knappen for å hive det opp igjen.

Vis hele sitatet  

Takk skal prøve dette, var ikke noe liv i den da jeg prøvde tidligere. Alle sikringer er også ok. Kanskje der er en tillegssikring et sted?

Fantino skrev On 17.6.2021 at 8.15:

Har ingen aning om modell men det ser da ut til at det er i alle fall en fotbryter like ved vinsjen? Prøvd denne? Jeg ville jo forventet to brytere men hadde ikke klart å la være å prøve den ene heller ? Er det brytere på panel i cockpiten? Er jo kurant å finne ut hvordan en får den til å snurre nå når kjetting ikke er montert da..

Ville prøvd å komme til under dekk fremme for å få tatt et bilde av typeskilt/lapp som sikkert står på motoren. Om ikke et falkøye her inne identifiserer den da - slett ikke usannsynlig.

Vis hele sitatet  

Så sant, har ikke tenkte meg å tumle løs med anker før jeg vet om og

hvordan den fungerer ? der er noe som likner på et nøkkelhul i cockpitet, men uten nøkkel. Kanskje der skal in en form for bryter der?!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...