Fjordmunken Startet 17.Juni.2021 Del på Facebook Startet 17.Juni.2021 Hei jeg er den lykkelige nye eier av Viksund Columbi 27 fra 1978. Men modellen uten seil. Er der noen som kan forklarer meg hvordan denne fungerer eller eventuelt genkjenner modellen så jeg kan finne bruksanvisningen? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 17.Juni.2021 Del på Facebook Svart 17.Juni.2021 Det fungerer optimalt med kjetting og anker montert på. Men selve vinsjen funker sikkert veldig bra uten 🤪 #fortidligpåmorgenenforhumor Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 17.Juni.2021 Del på Facebook Svart 17.Juni.2021 Ser ut som en enkel frittfall-vinsj uten clutch/frikobling, og med hive-knappen under det svarte gummi-membranet ved siden av. For å sette anker, løsne bremsen på toppen av nokken og la ankeret rause ut, trykk på knappen for å hive det opp igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 17.Juni.2021 Del på Facebook Svart 17.Juni.2021 Har ingen aning om modell men det ser da ut til at det er i alle fall en fotbryter like ved vinsjen? Prøvd denne? Jeg ville jo forventet to brytere men hadde ikke klart å la være å prøve den ene heller 😁 Er det brytere på panel i cockpiten? Er jo kurant å finne ut hvordan en får den til å snurre nå når kjetting ikke er montert da.. Ville prøvd å komme til under dekk fremme for å få tatt et bilde av typeskilt/lapp som sikkert står på motoren. Om ikke et falkøye her inne identifiserer den da - slett ikke usannsynlig. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordmunken Svart 17.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2021 Eureka skrev for 11 timer siden: Det fungerer optimalt med kjetting og anker montert på. Men selve vinsjen funker sikkert veldig bra uten 🤪 #fortidligpåmorgenenforhumor Jep, anker må der til 🤣 Sitér dette innlegget Link to post
Fjordmunken Svart 17.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2021 SamH skrev for 9 timer siden: Ser ut som en enkel frittfall-vinsj uten clutch/frikobling, og med hive-knappen under det svarte gummi-membranet ved siden av. For å sette anker, løsne bremsen på toppen av nokken og la ankeret rause ut, trykk på knappen for å hive det opp igjen. Takk skal prøve dette, var ikke noe liv i den da jeg prøvde tidligere. Alle sikringer er også ok. Kanskje der er en tillegssikring et sted? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordmunken Svart 17.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2021 Fantino skrev for 9 timer siden: Har ingen aning om modell men det ser da ut til at det er i alle fall en fotbryter like ved vinsjen? Prøvd denne? Jeg ville jo forventet to brytere men hadde ikke klart å la være å prøve den ene heller 😁 Er det brytere på panel i cockpiten? Er jo kurant å finne ut hvordan en får den til å snurre nå når kjetting ikke er montert da.. Ville prøvd å komme til under dekk fremme for å få tatt et bilde av typeskilt/lapp som sikkert står på motoren. Om ikke et falkøye her inne identifiserer den da - slett ikke usannsynlig. Så sant, har ikke tenkte meg å tumle løs med anker før jeg vet om og hvordan den fungerer 😊 der er noe som likner på et nøkkelhul i cockpitet, men uten nøkkel. Kanskje der skal in en form for bryter der?! Sitér dette innlegget Link to post
Fjordmunken Svart 17.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2021 Fjordmunken skrev for 12 timer siden: Hei jeg er den lykkelige nye eier av Viksund Columbi 27 fra 1978. Men modellen uten seil. Er der noen som kan forklarer meg hvordan denne fungerer eller eventuelt genkjenner modellen så jeg kan finne bruksanvisningen? Yes! Fikk liv i den! Skulle bare ha en nøkkel😊 Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 17.Juni.2021 Del på Facebook Svart 17.Juni.2021 Ikke verst. Godt mulig den fønker slik @SamH antyder? I så fall er det gjerne greit å se om det ligger en passende rørende en plass i båten for å stramme og slakke slurekoplingen mellom kabelaret og vinsjaksling? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.