Jump to content

Hvordan fungerer dette ankerspill?

Fjordmunken

Recommended Posts

Har ingen aning om modell men det ser da ut til at det er i alle fall en fotbryter like ved vinsjen? Prøvd denne? Jeg ville jo forventet to brytere men hadde ikke klart å la være å prøve den ene heller 😁 Er det brytere på panel i cockpiten? Er jo kurant å finne ut hvordan en får den til å snurre nå når kjetting ikke er montert da..

Ville prøvd å komme til under dekk fremme for å få tatt et bilde av typeskilt/lapp som sikkert står på motoren. Om ikke et falkøye her inne identifiserer den da - slett ikke usannsynlig.

SamH skrev for 9 timer siden:

Ser ut som en enkel frittfall-vinsj uten clutch/frikobling, og med hive-knappen under det svarte gummi-membranet ved siden av.

For å sette anker, løsne bremsen på toppen av nokken og la ankeret rause ut,  trykk på knappen for å hive det opp igjen.

Takk skal prøve dette, var ikke noe liv i den da jeg prøvde tidligere. Alle sikringer er også ok. Kanskje der er en tillegssikring et sted?

Fantino skrev for 9 timer siden:

Har ingen aning om modell men det ser da ut til at det er i alle fall en fotbryter like ved vinsjen? Prøvd denne? Jeg ville jo forventet to brytere men hadde ikke klart å la være å prøve den ene heller 😁 Er det brytere på panel i cockpiten? Er jo kurant å finne ut hvordan en får den til å snurre nå når kjetting ikke er montert da..

Ville prøvd å komme til under dekk fremme for å få tatt et bilde av typeskilt/lapp som sikkert står på motoren. Om ikke et falkøye her inne identifiserer den da - slett ikke usannsynlig.

Så sant, har ikke tenkte meg å tumle løs med anker før jeg vet om og

hvordan den fungerer 😊 der er noe som likner på et nøkkelhul i cockpitet, men uten nøkkel. Kanskje der skal in en form for bryter der?!

Fjordmunken skrev for 12 timer siden:

Hei

jeg er den lykkelige nye eier av Viksund Columbi 27 fra 1978. Men modellen uten seil.

Er der noen som kan forklarer meg hvordan denne fungerer eller eventuelt genkjenner modellen så jeg kan finne bruksanvisningen?

C76909F7-990C-4B3B-9D59-CE9F9F90B36F.jpeg

6FDADCA7-F21C-4B95-965A-54260923A2BC.jpeg

Yes! Fikk liv i den! Skulle bare ha en nøkkel😊image.jpeg.cba0b4c30989b10b7704c6008841ec04.jpeg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...