Jump to content

Berserk på tokt i gjen?

troja

Recommended Posts

Det svever for meg at jeg møtte den båten i ferien på Svenskekysten i sommer..... I nærheten av Malö Strömmar, tror jeg det var.... :confused:

Andre som kan bekrefte at jeg husker rett??

Det var ihvertfall en kjent seilbåt, mener å huske at det stod Berserk skrevet på siden av den med røde bokstaver. Lurer på om jeg ikke vinket til den godeste Alex der også...

Ellers så har jeg drømt..... :crazy::rolleyes::lol:

Berserk ble etter ryktene også observert på Bjørnøya i fjor sommer. Med mange kilo selspekk ombord for å prøve å lokke til seg de stakkars isbjørnene som måtte være der den sommeren fordi isen smeltet før de kom seg nordover. De hadde ikke hell med isbjørnlokkingen, så spekket gikk overbord når lukta ble for uutholdelig.

Traff de selv i Tromsø før de drog nordover på den turen. Regner med det er den turen det eventuelt kommer ny film fra? Mine bilder er på:

Bilder

(Det var tilfeldig at vi kjøpte sameluer rett i forveien, men det passet godt for anledningen.)

I flg. Alex har de vært på jakt etter Odins fødested og grav. Ligger visst et sted langs en av de russiske flodene. (fra St.Petersburg mot Svartehavet Djenepr??) Og han påsto at de hadde funnet det. Gleder meg til filmen som visstnok skal sendes etter jul. Alex fortalte også at Serien om Berserk er et av de mest ettertraktede programmer som NRK hadde hatt for salg ever! (men han sier nå så mye da) God var serien uansett!!

Og.... Det er ikke spesiellt høy blazer faktor på Skottebrygga i Larvik....nemlig

spørs om dem fortsetter dær dem brøt sist pgr av syselmannen bot osv,dem skulle jo egenlig til russland og følge floden nedover.

det jeg liker med berserk er akurat dette med sparebluss liten skipskasse med penger en båt som di fleste har råd til osv. ingen luksus.

blir fort helter av slikt :rolleyes:

filmen i antarktisk ble også vist i BBC og USA

FDI : Her var mange flotte bilder, inklusive flere som kunne egne seg meget bra i Kalenderen som Andreas holder på med. Du finner linken til Andreas lengre opp på emneoversikten. Har du lyst til å sende inn bidrag der ????

Hei. Bildene ligger på internett. Det er bare å spørre så får dere bruke dem. Selv har jeg vanskelig for å se hvilke som er "bra"..

Redigert av FDI (see edit history)

Berserk ligger trygt fortøyd i hjemmehavnen på Skottebrygga i Larvik. Altså ingen grunn til engstelse foreløpig.

mvh tuffff

Javel, mener jeg så båten hans i hagen til bestemoren i Prinsessalleen for et par- tre uker siden. Altså er den sjøsatt før vinteren.

Joda, gutta er eventyrere og det er festlig å se på dem. Det er helt greit. Hulda finner det kvalmt når en dust, etter å ha utfordret en gjeng hvalrosser som ikke synes det er det minste gøy, står og jodler foran en sulten isbjørn. Etter å ha blitt tirret temmelig lenge, finner isbjørnen ut at dusten kanskje er spiselig tross alt, kommer nærmere for å få et gratismåltid og blir skutt. Det er for dumt. Det har ingenting verken med vettug kultur eller forsking å gjøre. Det er miljøkriminaltitet og vandalisme. Hvilket vel egentlig var stikk i strid med formålsparagrafen til Berserk? Det er noe som heter å seile under falsk flagg.

Jeg synes nå Hulda tar noe hardt i !

Ellers ser jeg av bildene at båten når den forlater Tromsø tilsynelatende er i samme stand som tidligere.

X-finerplarer på utsiden av vinduene festet i annet hvert hjørne.

Antar at redningsflåten er mer verdt enn selve båten på det åpne marked.

Jeg kommer garantert til å se nye programmer.

Fyren er bare festlig. Og sikkert langt mer seriøs i virkeligheten enn hva vi får inntrykk av i filmene.

:flag:

Jeg syns også Hulda tar hardt i. Enig i at isbjørnstuntet ikke er helt politisk korrekt, men i det store og hele syns jeg gutta ombord representerer en form for mot, eventyrlyst, nysjerrighet og galskap vi alle kunne trengt en bit av. Sikkert også Hulda.

Vel, er ikke sikker på at vi alle kunne trengt en bit av det.., straffen ble fastsatt til 30 dagers betinget fengsel med tillegg av en bot på 25 000 kroner. En annen ting er at det er litt morsomt å se idioter på ordentlig.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...