tom Cognac
index skrev for 1 time siden:Sånn umiddelbart syntes jeg den røde så mest harmonisk ut.
Jannmar skrev 1 time siden:Tror jeg ville valgt hvitt.
Både det røde og det hvite eksempelet er langt bedre enn svart. Det svarte blir et fremmedelement her.
index skrev 39 minutter siden:Men jeg skjønner hvorfor de har brukt svart da, det har nok med bakgrunn for lanternene å gjøre. Så ikke fargen blir forvrengt.
Takker for innspill, men jeg vet ikke om det hjalp noe særlig, det er ikke "index" og "Jannmar" sin feil Jeg er fortsatt like "frustrert"
Men helt enig i at både rødt og hvitt er bedre enn svart. SB og BB lanterne er jo skjermet fra å lyse "bakover" (er de ikke det da???) så jeg tror ikke at Flipper lakkerte panelene svarte pga lanternene. Tror heller det var en form for motepreget "gimik" - for at det skulle være kult, se tøft ut - eller noe sånt
Jeg tenker på hva kona sier: "Lakker det med den fargen du vil, - du kan jo lakkere over med den andre fargen etterpå hvis du ikke liker det!" Kloke ord, og jeg tenker at man alltid skal høre på kona det har noe med "Happy wife - happy life!" å gjøre
- og hun er ikke engang et båtmenneske