Goddis77 Svart 5.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2021 Ida Marie III skrev 40 minutter siden: Hmmm...har opplevd for lav spenning på Finnluxen...lavt batteri kombinert med kjøleskap som slår inn....men da slår TV seg av... Skjønner ikke dette jeg heller. Shunten over viser jo 12,21v på aktuelle tiden. Da skal det være 12,11 ca ut mot tv’en hvis droppen er riktig da og. Men som sagt så virker det første kvelder med fullt batteri, men ikke på dag to Sitér dette innlegget Link to post
Almvik Svart 5.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2021 Apple TV ombygget til 12v finnes på finn. Kombiner med chilimobil eller telenor fri data. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 5.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2021 I utgangspunktet fungerer vanlig tv helt greit for oss, så lenge den fungerer. Barnetv til ungene og whatever for oss voksne senere på kvelden. Ble gammel Poirot episode for vår del Fredagen. Er mest for kveldskosen eller når det høljer ned ute. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 5.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2021 Goddis77 skrev 1 time siden: I utgangspunktet fungerer vanlig tv helt greit for oss, så lenge den fungerer. Barnetv til ungene og whatever for oss voksne senere på kvelden. Ble gammel Poirot episode for vår del Fredagen. Er mest for kveldskosen eller når det høljer ned ute. Kjøp deg nytt TV, om du ikke får dette dekket på garantien... Som du sier...en er ikke på sjøen for primært se på TV... Men kjekt om været slår seg vrangt... Nå ligger vi på de ytterste øyene her vest...dagsrevyen kommer klart å fint inn...aldri noe problem med riks TV...?? Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 5.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2021 Om det er lav eller ujevn spenning som er problemet så finnes det dc-dc omformere med justerbar og stabil spenning ut. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Lindita Svart 5.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2021 Lav spenning er ikke årsaken. Virker det av og til er det mest sannsynlig dårlig kontakt i LVDS (video) kabel. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 5.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2021 Lindita skrev 10 minutter siden: Lav spenning er ikke årsaken. Virker det av og til er det mest sannsynlig dårlig kontakt i LVDS (video) kabel. Har satt forbruk på båten nå over natten, så kjører jeg noen tester i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 6.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2021 (redigert) Da har jeg fått gjort litt sjekk i båten i dag etter en natt med forbruk. Forbruksbatteriene viser da 12,8v. Når jeg måler på uttaket til tv uten at det er på, så viser den 12,54v. Så en liten dropp her kontra andre steder på forbruks siden, hvor jeg måler nesten 12,8. Når jeg derimot tar på tv’en så viser den en kraftig dropp ned til 11,33v Ikke rart TV’en oppfører seg rart. Når jeg måler forbruk andre steder, så er den 12,8v selv med Tv’en på. Underdimensjonert kabling her som er synderen? Tenker å dra kabler direkte fra gode punkter på forbruk for å se hva som skjer. Redigert 6.Juli.2021 av Goddis77 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 6.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2021 Da har jeg dradd ny kabling direkte på tv, hvor tv, radio og antenneforsterker nå er på samme kurs. Tv i standby, hvor sikkert forsterkeren og radioen drar litt. Tv påslått Markant bedre enn med gammel kabling. Og oppstart av tv gikk med uten flimring og nrk kom rett på Da får en teste neste tur og se om det varer Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 6.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2021 Kjempegreier om det var det som var årsaken .... Men litt merkelig at TV 'en begynte å flimre, å ikke heller slo seg av ved for lav spenning... Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 6.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2021 Ida Marie III skrev for 1 time siden: Kjempegreier om det var det som var årsaken .... Men litt merkelig at TV 'en begynte å flimre, å ikke heller slo seg av ved for lav spenning... Skal være enig i det. Får følge med på opplegget fremover og se hvordan det går. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 6.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2021 Har en Finlux og en PC som kutta ut ved 12.2V pluss at den kopla ut ved lading landsteøm.. En DC-DC 5-32V til 12V3A automatisk spenningsstabilisator Power Converter Regulator løste problemet. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.