Jump to content

Vil ha tilbake den gyldne lyse "brune" fargen på teaken.

Tiki71

Recommended Posts

Har en daycruiser med teak bak på badeplattform, dekket på baugen og oppi. På baugen har jeg vasket teaken med en to-komponent vask og deretter Høvlin Teak Sealer, to strøk. Men opplever at den blir veldig gulaktig i fargen. Oppi båten vil vi vaske rent og bruke noe som før tilbake den fine fargen som er på de stedene det ikke er blitt slitt eller møkkete. Hva bør jeg gjøre her. Noen har anbefalt meg å vaske rent med Vanish, andre sier grønnsåpe. Deretter bruke en olje og tørke av overskytende slik at det ikke blir seigt.
Og hva kan jeg gjøre med det allerede behandlede dekket på baugen for å få det likt med det som er oppi?
Blir forvirret av alle typer og varianter som finnes og alle forskjellige meninger. Finnmaster selv sier de bruker produktene til Respect https://www.respect.no/no/produkter/produkter

De anbefalte Respect Teak olje men jeg vet ikke forskjell på hva Sealer og hva oljen gjør forskjellig.

Takknemlig for gode råd!

Tiki71 skrev for 4 timer siden:

Blir forvirret av alle typer og varianter som finnes og alle forskjellige meninger. Finnmaster selv sier de bruker produktene til Respect https://www.respect.no/no/produkter/produkter

De anbefalte Respect Teak olje men jeg vet ikke forskjell på hva Sealer og hva oljen gjør forskjellig.

Takknemlig for gode råd!

Hvis du var forvirret før du postet hvordan kunne du regne med å bli mindre med posting? På en slik sak som ikke har noen "fasit" så har vel hver enkelt minst to meninger :smiley:

Men jeg følger med for det interessant å se på alternativene.

Jeg har de siste årene kun vasket med Biltema sin og ikke gjort annet enn å bruke grønnsåpe noen ganger utover sesongen.

A calm sea never made a skilled sailor 
D5L

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...