amboseli Startet 20.Juni.2021 Del på Facebook Startet 20.Juni.2021 Turtelleren på min KAD 43 viser bare 300 rpm på tomgang. Mener den skal ligge på rundt 1000. Jeg er usikker på om det er motoren som går for sakte rundt, eller om det er turtelleren som viser feil. Motoren høres normal ut og gir lading. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Og er det ev. skadelig for motoren om den går for sakte rundt? Sitér dette innlegget Link to post
mthoms Svart 20.Juni.2021 Del på Facebook Svart 20.Juni.2021 Der er kun én vej: Kontrollér omdreningstallet med noget lignende denne her https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/elektroniske-testinstrumenter/turtallsteller-laser-2000039718 og justér din omdrejningstæller efter det. Typisk sidder der en lille skrue på bagsiden af instrumentet, som er lavet til formålet. 1000 RPM i tomgang lyder højt, men du kan finde det præcise tal i manualen til motoren (manualen er formentlig at finde i dokumentarkivet her på sitet). Sitér dette innlegget Link to post
amboseli Svart 21.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2021 Takk for godt tips! Sjekket nærmere, og du har rett i at 1000 rpm nok er litt høyt, skal være 6-700 rpm. Skal se om jeg kan få kjøpt meg et slikt verktøy. Men hvor er det jeg skal måle omdreiningshastigheten? Det er jo flere akslinger og reimer, som går i forskjellig omdreiningshastighet. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 21.Juni.2021 Del på Facebook Svart 21.Juni.2021 Du må måle på svinghjulet. Sitér dette innlegget Link to post
amboseli Svart 21.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2021 Supert! Tusen takk for god assistanse her! Blir spennende å finne ut hva som dette vil vise. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.Juni.2021 Del på Facebook Svart 21.Juni.2021 Trolig, på 300 rpm hadde motoren stoppet. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 21.Juni.2021 Del på Facebook Svart 21.Juni.2021 Hva viser turtelleren på marsj/max? Denne motoren skal vel greie rundt 3700-3900 rpm på max. Hva den viser på max nå kan kanskje gi en pekepinn på hva problemet er? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.