Jump to content

Edit History

Enzo

Enzo

Flerskrog kontra enskrogs, jeg har blitt omvendt men har ikke råd.

Å ligge oppmed i en båt som flyter kontra en båt som blir slått i filler av en rigg som henger på siden, det er noe drit med begge deler men den tid den sorg.Man ligger uansett 90% av tiden i ro og da er cat suverent

Enzo

Enzo

Flerskrog kontra enskrogs, jeg har blitt omvendt og var på jakt etter katamaran men det var ikke mulig å finne kjøpelig båt (Lavezzi 40) som vi var ute etter dessverre.

Vi skal på langtur og vi kommer sikkert ikke ut for skikkelig grisevær men om vi nå skulle råke ut for en skikkelig jævelstorm så er det å henge ut en jordan drogue bak båten og vente på at det skal gå over.

Om man da sitter i en Cat eller en mono, vel, går det til helvete sånn at man slår rundt forover eller ruller sidelengs så tror jeg det er rimelig stor fare for at riggen er borte når stormen er over og den ligger nok å slår mot skroget og det er ikke hyggelig.

Hvem går på dekk og kutter den løs i 20meter brytende sjø forresten.

Å da ligge i en cat som vel da oppfører seg som verdens største og mest stabile redningsflåte kontra en båt som har rigg og diverse slengende mot skroget og kanskje innslåtte vinduer og nedgangsluke osv.
Hadde tatt en Cat anyday men vi har ikke råd så vi seiler og bor i en mono.

• Create New...