Jump to content

Edit History

Gammern

Gammern

Lars H. skrev for 8 timer siden:

Nå må du holde opp med denne skremselspropogandaen. Med skilletrafo eller eget aggregat er det ingen forbindelse til 230V i land!

Det jeg er ute etter er 230 volt ut fra inverter 600 nm eller mer fra land. Jeg bruker landstrøm 4 timer i året. Tror jeg går for et IT system uten jord eller en dynaplate/kjøl løsning. iht. Victron. DSB sine synspunkter er for meg helt uinteressante, hvis resten av verden (med tre unntak såvidt jeg har forstått) klarer seg med IT eller sjøjord er det godt nok for meg. Forøvrig, iht Hulda , har DSB krav om jording i motor/gear/propell når man ikke er tilkoblet landjord. Hva er forskjellen på dette og dynaplate/kjøl ? Det virker nesten som at enkelte her mener at Victron ikke har greie på sine egne produkter. Greit nok at de ikke beskriver DSBs forskrifter, men som sagt, klarer resten av verden seg så er det bra nok for meg. Jeg vil uansett bruke dobbeltisolerte apparater ombord.

Gammern

Gammern

Lars H. skrev for 8 timer siden:

Nå må du holde opp med denne skremselspropogandaen. Med skilletrafo eller eget aggregat er det ingen forbindelse til 230V i land!

Det jeg er ute etter er 230 volt ut fra inverter 600 nm eller mer fra land. Jeg bruker landstrøm 4 timer i året. Tror jeg går for et IT system uten jord eller en dynaplate/kjøl løsning. DSB sine synspunkter er for meg helt uinteressante, hvis resten av verden (med tre unntak såvidt jeg har forstått) klarer seg med IT eller sjøjord er det godt nok for meg. Forøvrig, iht Hulda , har DSB krav om jording i motor/gear/propell når man ikke er tilkoblet landjord. Hva er forskjellen på dette og dynaplate/kjøl ? 

• Create New...