Bjørgvin
Kan prøve å komme med noen notater jeg gjorde meg slik det ble utført hos meg.
-Ta av undervannshus med en gang. Da fjerner du akslingen fra blokken. Løftepunktet er ikke vektsentrert og blokken blir ikke løftet rett opp.
-Når blokken er av kommer du til skruer som fester midtre deksel. Er noen gummipakninger og metallhylser i disse skruene det kan være greit å ikke miste. Ser det enkelt.
-Adapterplaten kan nok henge igjen på båten om de nedre boltene på motorfestet i stammen er montert riktig vei ifølge bruksanvisningen. Da kan bolthodet dras ut mot båten. Hos meg måtte adapterplate og stammen av i en engang. Så separeres med 3 bolter. Egentlig helt greit.
-Powerheaden har 2 stk styrepinner som guider den på plass. Disse er løs og kan være verdt å følge med på når man løfter av. Enklest å sette de på adapterplaten ved montering. Da ligger pakningen der den skal.
-Følger man manualen som omhandler "powerhead removal" er det en del ting man ikke trenger å gjøre.
Punkt 4 og 5 VST. Jeg tok ikke av VST. Bare ventilasjonslangen som er tredd på et rør på stammen.
Punkt 6. Wire harness. Ikke begynn å plukk av alt som står om dette i kap 2b. Etter husk tok jeg av hovedkabel som kommer fra tenning, et par kabler fra batteriet, kobling fra trim/tiltknapp på midtdeksel om du har det, 2 koblinger fra varsellampe i deksel og 2 kabler fra trimmotor.
Punkt 7. IAC. Tok ikke av denne. Tror ikke jeg rørte noe som omhandler denne.
Punkt 16. Lot slangen være på. Den følger med opp om man kobler den av på stammen ref tidligere punkt. Trees enkelt ned igjen sammen med to andre ventilasjonslanger når man løfter powerhead på plass.
Jeg vasket bare med varmt såpevann og en stiv børste.
Er ingen mekaniker og hadde ikke sett fram til denne jobben, men gikk helt fint! Min kunnskap med påhengs sålangt er standard årsservice. Ta litt bilder underveis er greit.