Martin_ Startet 22.Juni.2021 Link til dette innlegget Startet 22.Juni.2021 Hei! Er det noen som kan anbefale en marina rundt Blindleia, Lillesand- Kristiansand. Bortsett fra Brekkestø? Gjerne der man kan få kjøpt noe fortøyningstau og småting. Mvh Martin Stokstad Link to post
Mouche Svart 22.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2021 Ikke marina, men flere av butikkene nede i byen Lillesand selger litt båtting. Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Grand Banks jr Svart 22.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2021 (redigert) Evt så kan du ta buss ut til Sørlandssenteret og kjøpe på Maritim, Jula eller Biltema. Gode bussforbindelser i Kristiansand, og jeg regner med at det er fra Lillesand også. I Arendal i ferien så går det gratis shuttle fra gjestehavn til Maritim, men det er jo lenger østover da. Redigert 22.Juni.2021 av Grand Banks jr (see edit history) Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
tilplan Svart 22.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2021 Bestmarin Navigare ligger langs Otra. Burde være tilgjengelig brygge også der, men jeg vet ikke. Kan være at du kan hente hos Nettbaat i Høvåg. Link to post
Olevine Svart 22.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2021 Det er brygge like utenfor døre til Navigare, se bilde fra Google Street view tatt fra Lundsbroa. Om du får plass der er en annen sak, det ligger altid ei skøyte eller to der. Butikken ligger bare noe meter opp fra elvemunningen. Det er heller ikke langt å gå fra Gjestehavna Ellers så mener jeg det skal kunne gå an å handle noe i butikken ved Korsvik Marina innerst i Korsvikfjorden. Kjenner ikke til utvalget. Link to post
Martin_ Svart 22.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2021 Takk for gode svar! Da prøver jeg Best Marin Navigare og Korsvil Marina. Vet dere om noen øyer eller holmer i området Grimstad - Kristiansand med enkel servering? Hamburgere etc.. Nå er jeg ved Slåttholmen utenfor Lillesand, her er det muligheter for pølser og is. Link to post
Rolf Svart 22.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2021 I Kristiansand så anbefaler jeg Navigare (Best Marine). Bra utvalg og ikke minst kompetente personer bak disken. Og beliggenheten er jo perfekt for båtfolk, 5 minutters spasertur fra gjestehavna. Og har du jolle er det bare å ta den rett til butikken. Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Grand Banks jr Svart 22.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2021 I Grimstad må du inn til byen tror jeg. Det er jo ikke lange biten. Evt så kan det være noe på Groos sommerestaurant. Jeg vet ikke om noe annet mellom Lillesand og Grimstad. Utenom evt på / ved butikken på Hombor. Men det er jo fastland. Jeg tror du må helt til Arendal for å finne servering på en øy, og da Merdø bittelitt øst for ytre Torungen (fyr). Med forbehold om at det kan være en ny servering et sted. Det har tidligere vært servering mellom Indre Maløya og Hestholmen i Grimstad, men den har jeg ikke sett på noen år. Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Sørlandet2 Svart 22.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2021 Tømmerstø Brygge er et greit stoppested sentralt i leia. De har gjort en del oppgraderinger, så bryggeanlegg, resturang og kafé er ok. https://tommerstobrygge.business.site/?utm_source=gmb&utm_medium=referral Link to post
petterb Svart 22.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2021 Marivold camping i Grimstad. Ikke øy men ute i skjærgården. Link to post
Grand Banks jr Svart 23.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2021 Marivold Camping har servering ja, og det er riktignok på en halvøy (som strengt tatt er en øy pga en kanal), men usikker på om du kommer inn til bryggene med en Skogsøy 33 hvis det er det du har (signaturen). Du må inn under en bro. Men mange legger seg i Paradisbukta (eller rett sør for, mot svabergene) og da kan du gå dit. Vi har alltid kommet inn der med våre båter, men på Concorde 9000 måtte vi legge ned VHF antennen. Ved grønne piler er det ok å legge til, og grønne streker viser fine steder å gå. Grønn sirkel vider serveringsstedet. Det er en bro over det som er merket "Sundet", der du ser en utstikker på hver side i kartet. Vet ikke hvorfor kartet sier "Marivoldbukta". Lokalt kalles den Paradisbukta (og er svært langgrunn og egentlig gjørmete). Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Olevine Svart 23.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2021 Av øyer der det er enkel servering må kan nevnes Østre Randøya øst i Kristiansand. https://www.visitsorlandet.com/kristiansand/listings-kristiansand/Østre-randøya/20846/ På Bragdøya er det kafe i den gamle saltebua, ellers verd et besøk uansett. Jeg tror også det er en enkel kiosk på Dvergsøya i Byfjorden. Link to post
Martin_ Svart 23.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2021 Takk for flotte tips. Da blir det turer til både Paradisbukta, Østre Randøy, Bragdøya og Tømmerstø i sommer. Tar nok også turen til Merdø utenfor Arendal, der er det god fiskesuppe på serveringsstedet :-) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn