nn- Startet 22.Juni.2021 Link til dette innlegget Startet 22.Juni.2021 Hei, Jeg trenger en ny stekeovn i prinsessen. Ser de fleste ¨mini¨ ovner ikke er for innbygging og at de krever x antall cm med luft rundt seg. Er det noen som har funnet noen stekeovner som ikke krever for mye luft rundt seg? Eventuelt, er det også slik med disse mikrobølgeovnene med grill funksjon? Hvordan er disse mikropene egentlig, kan man steke feks rundstykker og en Grandiosa i de? Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 22.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2021 Vi har en innebygget mikroovn med grillelement i toppen fra Siemens. I alle fall vår er slik at du legger ting på en tallerken på "gulvet" i ovnen, og får dermed ikke noe direkte varme under som når man bruker en ordinær stekeovn med rist. Det går uansett helt topp å steke rundstykker men vi må snu de halvveis. Vi har ikke forsøkt pizza, men skulle det gå så tenker jeg at man først må ha en pizzastein og at grillelementet får varmet opp denne skikkelig før man setter inn pizzaen. Andre ting man normal steker som ikke er fast, dvs at man kan røre i det for å fordele varmen midtveis går fint. Som eksempelvis fløtegratinerte poteter. Da rører vi midtveis og så strør over ost før de blir gratinerte. Sitér dette innlegget Link to post
nn- Svart 23.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2021 Flere med erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 23.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2021 (redigert) Kjøpte "mini" 220v stekeovn, blir ikke varm på sidene, så har bare max 2cm klaring på sidene, men på toppen blir den varm etter en stund, har god klaring i toppen så ikke noe problem. Ved varimg av feks rundstykker, går det så fort at den knapt klarer å bli varm på toppen. Har klaring på ca 15-20cm over toppen. Redigert 23.Juni.2021 av Førstefender (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nn- Svart 23.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2021 Førstefender skrev for 1 time siden: Kjøpte "mini" 220v stekeovn, blir ikke varm på sidene, så har bare max 2cm klaring på sidene, men på toppen blir den varm etter en stund, har god klaring i toppen så ikke noe problem. Ved varimg av feks rundstykker, går det så fort at den knapt klarer å bli varm på toppen. Har klaring på ca 15-20cm over toppen. Stilig. Hvilke ovn er det da? Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 23.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2021 https://www.skousen.no/hvitevarer/ovn/mini-ovn/product/steba-kb41eco-38-l-m-varmluft-og-grill/ Ikke akkurat denne, men lignende, tror min er på 34liter, kjøpte så stor jeg fikk plass til i bredde. "Hater" micro, synes 220v mini stekeovn funket helt genialt, har laget pizza og fløtegratinerte poteter i den, funker som bare det Sitér dette innlegget Link to post
nn- Svart 25.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2021 Førstefender skrev On 23.6.2021 at 16.46: https://www.skousen.no/hvitevarer/ovn/mini-ovn/product/steba-kb41eco-38-l-m-varmluft-og-grill/ Ikke akkurat denne, men lignende, tror min er på 34liter, kjøpte så stor jeg fikk plass til i bredde. "Hater" micro, synes 220v mini stekeovn funket helt genialt, har laget pizza og fløtegratinerte poteter i den, funker som bare det takker, helt enig Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.