Jump to content

Edit History

Frode_S

Frode_S

typo

Har strevd en god stund med et Waeco 12V kjøleskap i byssa på båten som ofte klager tidlig på "low voltage" når jeg ligger i uthavn.

Byttet forbruksbatterier (2x165ah Victron AGM) i år og håpet at en bi-effekt skulle være stabilt kjøleskap. 

Tok ut kjøleskapet i dag og sjekket spenning på kjøleskapet mens kompressor gikk. Forbruksbanken lå på 12.7V mens jeg kunne måle 11.3V akkurat da kompressoren startet og videre stabilt på 11,6/11,7V når den gikk for så å stige noe mer utover kjølesyklusen. Når kompressor stoppet kunne jeg måle 12.6/12.5V på koblingene.

Før jeg begynner å trekke nye kabler - ville jeg forhøre meg om hva som generelt er ansett som akseptabelt spenningsfall på 12V kjøleskap

mvh

Frode

Frode_S

Frode_S

Har strevd en god stund med et Waeco 12V kjøleskap i byssa på båten som ofte klager tidlig på "low voltage" når jeg ligger i uthavn.

Byttet forbruksbatterier (2x165ah Victron AGM) i år og håpet at en bi-effekt skulle være stabilt kjøleskap. 

Tok ut kjøleskapet i dag og sjekket spenning på kjøleskapet mens kompressor gikk. Forbruksbanken lå på 12.7V mens jeg kunne måle 11.3V akkurat da kompressoren startet og videre stabilt på 11,6/11,7V når den gikk for så å falle noe mer utover kjølesyklusen. Når kompressor stoppet kunne jeg måle 12.6/12.5V på koblingene.

Før jeg begynner å trekke nye kabler - ville jeg forhøre meg om hva som generelt er ansett som akseptabelt spenningsfall på 12V kjøleskap

mvh

Frode

• Create New...