elbåt1423 Startet 23.Juni.2021 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2021 Dette er et litt rart innlegg, men prøver å finne ut av hvor mange båter det selges i Norge av følgende modeller: Askeladden C76 Cruiser Askeladden C80 Cruiser Askeladden C83 Cruiser Cormate T27 Delta 26 Open Finnmaster T8 Flipper 800 DC Flipper 900 DC Hydrolift X 26 Ibiza 770 Touring Ibiza 811 Touring Ibiza 911 Touring Noblesse 790 Nordkapp 805 Enduro Saxdor 320 GTO Silver Raptor DCZ Yamarin 79 DC Yamarin 88 DC Yamarin 88 DC Premium Jeg har prøvd å kontakte båtselgere/forhandlere, sett opp på nettet, brukt Finn.no som referanseverktøy, men sliter med å finne gode tall. Hvis noen av dere har kjennskap til bare noen av disse modellene hadde jeg vært evig takknemlig. Hvis dere har anslag på salg/hvor mange som selges der hvor dere jobber, så tas dette også i mot med åpne armer :) Link to post
Lars H. Svart 23.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2021 Ja, litt merkelig innlegg, hva er meningen med det? Er du i salgsbransjen? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
X10an Svart 23.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2021 elbåt1423 skrev for 3 timer siden: Hvis dere har anslag på salg/hvor mange som selges der hvor dere jobber, så tas dette også i mot med åpne armer :) Ettersom du ikke kan regne med å få mange konstruktive tilbakemeldinger på dette innlegget så tillater jeg meg å svare så godt jeg kan... Vet ikke hvor mye det kan hjelpe deg, men der jeg jobber selges det ingen av de ovennevnte i år. Ei heller noe annet år. På landsbasis tror jeg derimot det selges ganske mange. Ihvertfall om du også regner med omsetningen av brukte fartøy på finn.no. Link to post
Pequod Svart 23.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2021 Norboat har kanskje noe statistikk på slikt? Har du kontaktet dem? Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Jannmar Svart 23.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2021 (redigert) elbåt1423 skrev for 4 timer siden: Dette er et litt rart innlegg, men prøver å finne ut av hvor mange båter det selges i Norge av følgende modeller: Det hadde kanskje ikke blitt et rart innlegg om du hadde sagt hvorfor du etterspør disse opplysningene. Redigert 23.Juni.2021 av Jannmar (see edit history) Link to post
X10an Svart 23.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2021 (redigert) Jeg tipper markedsundersøkelse før alle sparepengene satses på import av 8 meter lange elektriske båter... :-) Redigert 23.Juni.2021 av X10an (see edit history) Link to post
Lingefan Svart 20.November.2021 Link til dette innlegget Svart 20.November.2021 (redigert) Er det ikke bare å se på byggenumre på de nyeste av båtene og se hvor lenge modellen har vært i markedet og dele på antall år for å få et snitt? Ring forhandler og spør hvilket byggenummer det var på sist leverte båt. Redigert 20.November.2021 av Lingefan (see edit history) Lingefan Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn