Svein Egil Sørla Startet 23.Juni.2021 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2021 Jeg har en redningsflåte fra 2008 som aldri har vært på service. Er en Viking 6-mannsflåte. Service koster 12500kr ++ og når snart kostnaden av en ny. Noen hensikt å tenke tanken på service? Anbefalt serviceintervall er i følge Viking årlig. Med kostnad på service så ser det ut til at å kjøpe ny flåte hvert 2. år er mer lønnsomt enn årlig service. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 23.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2021 Da ville jeg funnet meg en annen produsent. Sjøfartsdir. krav er hvert annet år for yrkesfartøy. Seago har krav til hvert tredje år for å opprettholde garantien. Det beste er vel å kontakte et par servicestasjoner og oppgi alder/type og spørre om det er noen hensikt å resertifisere. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 23.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2021 Er dette noe en kan gjør selv. . . ? Jeg mener da selvfølgelig for oss som ikke er avhengige av godkjenning. 12500 høres spinnvilt ut. Muligens fordi noen er pålagt godkjent service. . . ? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Svein Egil Sørla Svart 23.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2021 Hulda skrev On 23.6.2021 at 10.51: Da ville jeg funnet meg en annen produsent. Sjøfartsdir. krav er hvert annet år for yrkesfartøy. Seago har krav til hvert tredje år for å opprettholde garantien. Det beste er vel å kontakte et par servicestasjoner og oppgi alder/type og spørre om det er noen hensikt å resertifisere. Vis hele sitatet Henvendte veg til Viking fordi flåten er en Viking flåte. Her er utrdag av kommunikasjon. Spørsmål: Jeg har en flåte, som jeg tror er en 6-mans flåte. Merkingen er borte, man kan skimte at det er en Viking-flåte. Hva koster det med service på denne flåten? Viking: Det er veldig vanskelig og gi deg en pris når du ikke er sikker på størrelse eller hvor gammel den er. Gitt at flåten din har vært på service når den skal, så vil jeg annta at dette vil komme på ca 10.000,- eks moms Men dette kommer jo helt an på hvor gammel den er og hvilke tester som må utføres og utstyr som må skiftes på flåten. Oppfølgingspørsmål: Hva er anbefalt service-intervall for en fritidsflåte? Viking: Vi anbefaler at flåten blir sendt til service en gang i året for at du skal unngå råte og rust. Oppfølgingspørsmål: Takk for tilbakemelding. Har det vært gjort noe studie på om en helt ny flåte holder lenger enn ett år? Med pris for service ser det ut til at det er lønnsomt å kjøpe ny annenhvert år fremfor service. Viking: Det kommer helt an på hvordan flåten blir brukt og lagret. Vi får inn søkk våte flåter som har vert ute i ett år, så har vi også fått inn helt tørre flåter som ikke har vert på service på to år. Er du sikker på at flåten er helt tørr kan den holde i tre år... Så det er vanskelig og svare deg konkret på dette spørsmålet. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 23.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2021 Interssant utdrag fra samtalen. Flåer skal holde mer en 3 år. Personlig har jeg hadd 3 flåter (4-personer) som alle ble sertifisert hvert 2. år. De ble brukt i forbindelse med regatta, altså fritidsflåter. Sertifisering av flåtene var i størrelsen 3-4000,-. , og jeg fikk vite at flåter eldre en 10-12 år ikke ble sertifisert. Det er mulig å leie flåter også, kanskje en bedre mulighet. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 24.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2021 Min første flåte (Zodiac) holdt i 18 år, vi kan reparere den sa de, da den var inne på service……..øverste ringen var kaputt…. jeg la inga penger på reparasjon, kjøpte ny fra SVB…en Seago https://www.svb24.com/find?query=Liferaft Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.