Jump to content

Nok en Dynamo utfordring. Dynamo lader ikke/"starter ikke"

Roger og Olina

Recommended Posts

Hei folkens.

Har 2 Hino motorer i båten. Den ene lader forbruk og den andre start og trøstere.

Her om dagen, så stoppet styrbord motor å lade. Fikk tatt ut dynamo en og fikk en på vedlikehold på jobb til å sjekke den.

Han finner ingen feil på den.

Så for å sjekke, så skrur jeg av dynamo-en på babord motor og monterer styrbord dynamo på denne. Starter opp og den lader som bare det.

Så tar jeg da dynamo som sto på barbord motor og monterer på styrbord motor. Starter og den lader ikke.

Prøver å følge kabler i hytt og gevær, uten å komme noe videre. Jeg har ikke ladelampe på noen av motorene.

Når jeg måler på B, så kommer det 13.2v

Så nå vurderer jeg å trekke opp på nytt med kabler fra styrbord dynamo. Det er spagetti med kabler, så jeg klarer ikke å følge dem.

Men jeg har en utfording, dynamo er jeg ikke god på. Har forsøkt å lese på en del av trådene her på BP, men stemmer ikke helt med de bokstavene som står på min.

Legger opp ett klønete bilde her.

Jeg tror P er til turteller, men er usikker. Det ene tegnet/bokstav klarer jeg ikke helt å tyde og ikke vet jeg hvor den skal kobles.

IGN skal vel til tenningslås, men skal den videre til noe annet også? B er vel til batteriet og det skal vel en lampe på min 5w mellom IG og L?

Så hjelp mottas med takk :-)

M Tekst.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...