Jump to content

Hvordan få skrogtrekk til å sitte ordentlig?

Campingcruisern

Recommended Posts

Vi holder på å prøve å lime skrogtrekk, men strever med å få det til å sitte skikkelig. Først prøvde i Byggmax sitt våtromslim. Så prøvde vi Casco sitt, i tilfelle det sto på limen. Det ender med at man må lime etter større flater med Pattex kontaktlim. Denne blir dog så fort seig og klumpete at man få litt små buler i trekket. 

Vi har konstant varmeovn stående på i salongen i periodene før vi limer. Vi har latt limet tørke noe før vi har limt på. Kan det hende vi bruker for lite lim? Bruker dere mye lim når dere liker med våtromslim? Jeg testa liming på en ubehandlet kryssfinerplate her forleden og der ser det ut til å feste best der limet ikke hadde trekt så mye inni/var litt mer fuktig. Der hadde vi på rikelig med lim, men allikevel så det ut til at enkelte steder var det ikke nok. 

Limer dere kun underlaget? Limer dere begge deler.  Hvor mye lar dere ting tørke før dere limer sammen. Hvor varmt har dere der dere limer?  Setter dere varme direkte på skroget først? (Skoget holder jo en del lavere temperatur en ellers uansett ser det ut til) Hjelper dere limet til å tørke med føner/varme? Legger dere noe press på trekket for å få det til å hefte? 

Vi har kjøpt en boks med Casco gulvlim for å se om det hefter bedre også. 

joelle skrev for 2 timer siden:

Når jeg gjorde dette så brukte jeg Casco våtromslim.

var på høsten jeg gjorde dette så temperatura var rundt 15 grader. 

Hadde ikke noen problemer med å få det til å bite på underlaget.

Hvis jeg skulle ha gjort det på ny i dag så ville jeg brukt kontakt lim. Men jobbet med mindre flater.

Litt for risky med kontaktlim der vi holder på synes jeg. 

Når folk limer skrogtrekk på kryssfiner plater, limer dere da bare på flaten eller limer dere kant og andre siden hvor dere stifter og ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...