Bestyreren Startet 25.Juni.2021 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2021 Noen som har erfaringer med denne motoren ca 98 mod? Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 25.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2021 Enten er det skrivefeil ellers har du en volvomotor jeg ikke har vært å skrudd på Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 25.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2021 Jeg antar at du har et par skrivefeil i den motorbetegnelsen, stemmer det? TAMD41P regnes som en veldig god motor. Mange mener at det er en av de beste motorene VP har laget. Jeg har ikke P selv, men B. Har nettopp fått den selv så har ingen erfaring med den. Vedlikeholdet og bruksmønster påvirker i stor grad hvilken stand motoren er i. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Goddis77 Svart 25.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2021 @Ttor har vel 2 stk av den typen der. Vet ikke om det er store forskjellen på den og B typen annet enn alderen? Sitér dette innlegget Link to post
Conquest Svart 25.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2021 Mine 41 p har rundet 6000 timer. Maler som katter begge to. Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 25.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2021 Med den alderen på motor er det hvordan de er blitt vedlikeholdt som er avgjørende ikke type . Vurdere du å kjøpe vil jeg anbefale å kjøre motor varm for så å kjøre 5til10min på Max turtall å holde øye med temp og røyk fra eksos på full fart ,en visuell sjekk av motor sier også litt om den har blitt passet på .Volvo har ihvertfall god tilgang på deler Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 26.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2021 Dette blir vel som noen her inne antyder.... Oljeskift, bruksmønster, vedlikehold, etc. Nesten synd at motorer ikke kan snakke, de må bare sitte nede i en svart, kald, fuktig kjeller og bare vente på sin eier... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.