peterka Startet 25.Juni.2021 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2021 Sitér dette innlegget Link to post
peterka Svart 25.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2021 (redigert) Trur dere at eg kan bruke dette på båtmotoren? Styringen virker så tung eller dette bedre https://www.biltema.no/batutstyr/batpleie/skrogpleie/rengjoringsmiddel/marinfett-2000033131 Redigert 25.Juni.2021 av peterka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 25.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2021 Det går bra. Uten at jeg vet hvilken motor, hvilken båt eller hvor. Sitér dette innlegget Link to post
peterka Svart 25.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2021 Mercury 60 hk 2005 4 takter. Så den blå griset skal gå greitt Sitér dette innlegget Link to post
peterka Svart 25.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2021 No leste eg i instruksjonsboka dette. På bilde så har eg skrudd denne d skruen heilt inn og ikkje skrudd den tilbake 1/4. kan der vere årsaken til tung på rattet? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 25.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2021 Ja, mulig. Sitér dette innlegget Link to post
peterka Svart 25.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2021 (redigert) Falsk alarm. Ingen betydning. på bilde så står det at ein smørenippel på styrekabelen, men den nippelen har ikkje eg. kan eg skru opp styrekabelen å smøre inn i der på ein måte. Tips? Bruke lettolje står det? Vanlig motorolje? Redigert 25.Juni.2021 av peterka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wr3cker Svart 26.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2021 Demonter wiren fra motoren og rengjør selve enden på viren ( stangen ) og gjennomføringen på motoren. Smør dette opp igjen og monter. Har gjort dette med hell flere ganger. Jeg har brukt litt marinefett fra biltema. Er selve wiren treg når den er demontert fra motor så ville jeg ha sjekket styresnekken eller eventuelt kosta på en ny wire. Det finnes nok flere metoder for å friske opp en gammel wire, men begynner den å bli dårlig så hadde jeg bytta den hadde det vert min båt :) Sitér dette innlegget Link to post
jcberg Svart 26.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2021 Ikke veldig imponert over det BT marinefettet, synes det blir veldig fort brunt. BRP eller QuickSilver fettet ser jo ut som nytt etter fem år Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.