Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Jeg spekket og bestilte en gang en ny Najad 460. Så gikk verftet (NordWest Najad) konkurs og det ble aldri den båten. Forskjellen på 43 og 46 er ofte en kabin. Dvs at det på en 46 foter er to kabiner foran masta, gjerne en smal kabin med køyesenger. 
vi fikk tegnet inn en høy dobbeltseng med mye lagring under her. Og vi skulle få tegnet en hardtop. Hadde blitt en nydelig langturbåt båt om ikke Benny hadde gått konk ?

460 har et mer konservativt skrog enn de nyere Najadene, og det passet oss godt. 

Nyere konstruksjoner er betydelig bredere enn disse klassiske skrogene som jeg feks har nå. HR44 er 1 meter bredere i hekken, og det gir et enormt volum der man kan utnytte plassen på en helt annen måte. Den kan også leveres med 3 kabiner.ulempen slik jeg ser det er doble ror uten skjørt, og flatere bunn. Forskipet blir også veldig smalt 

Bitteliten

Bitteliten

Jeg spekket og bestilte en gang en ny Najad 460. Så gikk verftet (NordWest Najad) konkurs og det ble aldri den båten. Forskjellen på 43 og 46 er ofte en kabin. Dvs at det på en 46 foter er to kabiner foran masta, gjerne en smal kabin med køyesenger. 
vi fikk tegnet inn en høy dobbeltseng med mye lagring under her. Og vi skulle få tegnet en hardtop. Hadde blitt en nydelig langturbåt båt om ikke Benny hadde gått konk ?

460 har et mer konservativt skrog enn de nyere Najadene, og det passet oss godt. 

Nyere konstruksjoner er betydelig bredere enn disse klassiske skrogene som jeg feks har nå. HR44 er 1 meter bredere i hekken, og det gir et enormt volum der man kan utnytte plassen på en helt annen måte. Den kan også leveres med 3 kabiner.

• Create New...