Josu Startet 25.Juni.2021 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2021 Hei, jeg har et problem med at min kalesje er for slapp så det renner vann inn mellom glidelåsene. (Er en 2 delt kalesje) Har en wester 18 1985 modell. Kalesjen ble kjøpt ifjord av forrige eier. Vet ikke om den er original eller hva den er forno men det tviler jeg på med tanke på at den ikke passer ordentlig på festene noen plasser. Noen som ikke er i nærheten engang å gå på. Har bare dette dårlige bilde foreløpig. Men har noen andre hatt samme problem? Evt hvordan enn kan fikse problem med tanke på at vann samler seg og kommer inn. Har lest at noen har løst slapp kalesje med et støttestag med det virker litt som en nødfiks igrunn syns jeg Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 26.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2021 (redigert) Mulig du kan bøye bøylene mer opp, og dermed få den strammere? Litt dårlig skissert her: Jeg tror, og understreker tror, at det er slik man justerer kalesjens "stramhet". Sikkert andre her som kan dette skikkelig. Poenget mitt er at man kan gjøre ting med det du har. Mulig en prat med kalesjemakeren hadde vært ok? Høre hvordan man kan justere. Det kan også være du bør bytte en bøyle. Den bøylen som peker bakover som står på vindskjermen ser litt kort ut. Redigert 26.Juni.2021 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Josu Svart 26.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2021 Hei, har prøvd å bøye litt på bøylene uten hell. Men du sier kanskje noe der at den fremmre bøyla er litt for kort ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.