Roger og Olina Startet 26.Juni.2021 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2021 Så har jobben startet med å bytte ut batterier og legge opp det meste av hovedstrømmen på nytt. Planen er å ha egne batterier på akter og baug trøster. Her bruker jeg 230ah fritidsbatterier. 2 nye 260ah AGM og 1 230ah bly til start. Tot 5 batterier. Ser at en del kabler er modne til utskifting. . Vel, solcellepanel på 335w med 30ah mppt. Sterling 130ah dynamolader pluss Sterling DC til DC lader på 80ah er kjøpt inn. 2 stk batterimonitor er i godsakene, så nå gjenstår det noen timer med div kabling +++ Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 26.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2021 Vel, klar til angrep! Samtidig lurer jeg nå på om dette var en god plan.. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 26.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2021 Si det en god plan så ordner det seg men det krever sin mann og en god plan det ser jeg lykke til Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Roger og Olina Svart 26.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2021 LALUNA II skrev for 3 timer siden: Si det en god plan så ordner det seg men det krever sin mann og en god plan det ser jeg lykke til Takk for det, kan trenge det ser det ut til Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2021 Her er det bare å kjøre på! Værre blir det ikke, stooort forbedringspotensiale. Rottereiret ditt overstiger rottereiret mitt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 26.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2021 Hulda skrev 55 minutter siden: Her er det bare å kjøre på! Værre blir det ikke, stooort forbedringspotensiale. Rottereiret ditt overstiger rottereiret mitt :-) he he, ja- dette er "arven" etter båtkjøp. Så blir ikke arbeidsledig når en kjøper seg bruktbåt Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 27.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2021 Har holdt på fra 07 om morgen lørdag som søndag, men dingle dette tar tid. Har kommet ett lite stykke på vei, men mye igjen. Har fått på plass akter trøster batteri bla... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.