Jump to content

Hvilke VP har underspyling av stempler og hvorfor?


Lazyjack

Recommended Posts

Noen som kan fortelle meg hvorfor VP innførte underspyling av stempler, hvilke motorer som har det og hvorfor man gikk bort fra det. Er dette en ren VP patent eller er det andre produsenter som også bruker det? Kjenner til at det var problemer knyttet til motorene som spylte ufiltrert olje via dysene men var det også knyttet andre problemer til denne patenten? 

Takker?

Link to post

Ikke at jeg har noen oversikt men der er veldig mange motorer med underspyling av stemplene og poenget er kjøling. Mer kjøling gir potensiale for større effekt.

 

I tidligere tider var der jo ofte motorer uten turbo uten underspyling men med økende effektkrav kom jo turbo som et dramatisk vendepunkt for dieselmotoren og da fulgte også kjølebehov etter og underspyling av stemplene ble den vanlige løsningen.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

  • Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner
Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...