Lazyjack Startet 26.Juni.2021 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2021 Noen som kan fortelle meg hvorfor VP innførte underspyling av stempler, hvilke motorer som har det og hvorfor man gikk bort fra det. Er dette en ren VP patent eller er det andre produsenter som også bruker det? Kjenner til at det var problemer knyttet til motorene som spylte ufiltrert olje via dysene men var det også knyttet andre problemer til denne patenten? Takker? Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 26.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2021 Jeg hadde en Ford Mermaid med turbo som jeg mener hadde det. Minns den het 2704, ca 180hk. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 26.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2021 Ikke at jeg har noen oversikt men der er veldig mange motorer med underspyling av stemplene og poenget er kjøling. Mer kjøling gir potensiale for større effekt. I tidligere tider var der jo ofte motorer uten turbo uten underspyling men med økende effektkrav kom jo turbo som et dramatisk vendepunkt for dieselmotoren og da fulgte også kjølebehov etter og underspyling av stemplene ble den vanlige løsningen. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Okkaby Svart 27.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2021 Du fikk jo masse svar på dette på volvo gruppa. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Okkaby Svart 27.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2021 Ellers er det jo bare å gå inn på www marinepartseurope.com der see du sprengskisser på de fleste voovo motorer. Så kan du enkelt sjekke om aktuelle motor har. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Lazyjack Svart 27.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2021 Okkaby skrev for 7 timer siden: Du fikk jo masse svar på dette på volvo gruppa. Synes du det var dumt at jeg spurte i to ulke fora? Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 27.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2021 Lazyjack skrev 1 time siden: Synes du det var dumt at jeg spurte i to ulke fora? Helt innafor ?? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 27.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2021 TrikkerN Lønning skrev 1 time siden: Helt innafor ?? Det var @Okkaby sin kommentar jeg siktet til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.