Ailo Startet 27.Juni.2021 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2021 Har en Slipner sidepower som plutselig ikke virker. Har sjekket sikringer og målt spenning het frem til motoren. Har også målt signal helt frem til forsinkelsesreleet. Får signal både til styrbord og babord. Lurer litt på om det kan være forsinkelses releet som er deffekt. Noen her som har erfaringer med dette? Sitér dette innlegget Link to post
Smyg1 Svart 27.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2021 (redigert) Hadde samme problem ved sjøsetting, hos meg var problemet termo-bryteren. Bypasset brun ledning fra releet inn på jord på thruster-motor. Om den virker da, er termo-bryteren problemet Redigert 27.Juni.2021 av Smyg1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 27.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2021 Hos meg hadde børstene satt seg i løpet av vinteren. Sjekk at de er bevegelige og at de ikke er utslitt. Jeg måtte ta de ut og «planslipe» de på et stykke smergelpapir. Fjern gammelt kullstøv fra motoren samtidig. Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 27.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2021 Jeg hadde noe liknende på min da jeg overtok båten i 2015. Den virket enten ikke eller kun noen sekunder før den ga seg. Fikk da et tips fra en gammel ringrev som drev et elektroverksted at jeg skulle sjekke børstene og vri de en halv omdreining for å lette litt på spennet i kabelen fra børsten. Poenget var at kabelen skulle bli noe mindre vridd. Etter det har thrusteren fungert problemfritt hver gang. Sitér dette innlegget Link to post
Kapt Skuteløs Svart 27.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2021 Mange bra tips her. Hos meg var det litt dårlig kontakt på minus-polen på batteri som lurte meg. Start meg å være 110% sikker på at du har god kontakt. Sitér dette innlegget Link to post
Ailo Svart 29.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2021 Da har jeg byttet forsinkelsesreleet ut hell. Har funnet ut at det er termoswitch’en som er gåen. La på en lask fra brun ledning etter forsinkelses releet, til minus (jord) og da funker alt?? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 29.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2021 Ailo skrev 38 minutter siden: Da har jeg byttet forsinkelsesreleet ut hell. Har funnet ut at det er termoswitch’en som er gåen. La på en lask fra brun ledning etter forsinkelses releet, til minus (jord) og da funker alt?? Hva er oppgaven til dette releet? Og hvor sitter det i løypa? Sitér dette innlegget Link to post
dreamen Svart 27.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2022 Hei Har et problem med Sleipner SE25 , var ny 2019,etter vinter lagring , så er det ingen ting som skjer, bare relet står og klikker samme om det er til babord eller styrbord, strøm er det rikelig av, så det er ikke det,har også gått over alle poler. Noen som har et tips? Sitér dette innlegget Link to post
Vestlandssong Svart 27.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2022 Eg har to gongar opplevd at baugpropellen har slutta å virke heilt plutselig. Betjeningspanelet heilt dødt. Begge gongene trengte eg berre å nappe av kabelskoen til ein av ledningene (husker ikkje hvilken), og den funka fint igjen. Det som er litt rart er at kablene ser hverken slitt eller irra ut. Mulig det å ta ut ledningen nullstilte reléet? Håper du finn ut av det ? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 27.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2022 Hulda har samme problematikken etter lengre tids stillstand. Det gjelder kun ved bruk av fjernkontrollen. Går jeg inn og kjører via panelet, kjører propellen begge veier. Deretter virker fjernkontrollen så det spruter. Og så er det greit igjen i en lang periode. Tester baugpropellen før jeg kaster loss. Ankerwinchen går over samme fjernstyringsrelé og fjernkontroll som baugpropellen, virker hver gang, uansett. Det er noe magisk i systemet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.