Popeye70 Startet 27.Juni.2021 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2021 Vi vurderer en tur innom Sandefjord i år, og lurer på hvordan gjestehavna er der. Det er jo en ganske lang tur inn fjorden for en seilbåt som marsjer på drøye 7 knop, så med mindre havna er OK og det er noe å gjøre for en familie på fire er det ikke sikkert vi gidder å ta turen... Og apropos gjestehavna - er det "hesteskoen" som er gjestehavn, eller er det brygga øst for Color Line? Begge to? Ser også at drivstoffanlegget ligger ganske ganske grunt til inne i hesteskoen. Hvordan er tilgangen for en seilbåt som stikker røffly 1.80? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
TwisT Svart 27.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2021 Øst for Color line er ok. Ligger bra der. Hesteskoen foran Park tror jeg blir grunn. Vi stikker 1,95 dypt, og forkastet den havnen. Sandefjordsfjorden er da ikke såå lang. Sitér dette innlegget Link to post
Lom Svart 27.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2021 Det er drifstoffanlegg på Framnes også. Der er det dypt nok. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 27.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2021 TwisT skrev for 2 timer siden: Øst for Color line er ok. Ligger bra der. Hesteskoen foran Park tror jeg blir grunn. Vi stikker 1,95 dypt, og forkastet den havnen. Sandefjordsfjorden er da ikke såå lang. Da blir det nok øst for Color Line, om vi drar til Sandefjord. Sandefjordsfjorden tar oss litt over 1 time hver vei, så med mindre det er noe som lokker innerst så er det ikke sikkert vi gidder. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Popeye70 Svart 27.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2021 Lom skrev 29 minutter siden: Det er drifstoffanlegg på Framnes også. Der er det dypt nok. OK, takk for info. Godt å vite om vi forviller oss inn fjorden. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
thomasp Svart 27.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2021 Brygga utenfor Kokeriet er party-brygge, men det blir rolig etter midnatt en gang (01:00?). Fasilitetene er bra og Sandefjord er koselig men litt kjedelig. Iskrembaren (Kongensgate) er muligens høydepunktet på besøket… Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 27.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2021 thomasp skrev 8 minutter siden: Brygga utenfor Kokeriet er party-brygge, men det blir rolig etter midnatt en gang (01:00?). Fasilitetene er bra og Sandefjord er koselig men litt kjedelig. Iskrembaren (Kongensgate) er muligens høydepunktet på besøket… Partybrygge, ja. Jeg er ingen tilhenger av partybrygger, med to barn i båten. Takk for info. Vi får se hva det blir til. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Frehau Svart 29.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2021 Må si meg enig med thomasp, noe kjedelig... Da synes jeg det var hyggeligere på Seilerholmen, litt lenger ut:-) Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Worry II Svart 29.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2021 Sanitæranlegget er også under pari, synes jeg. Sitér dette innlegget Link to post
btt Svart 29.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2021 (redigert) Legg deg på Seilerholmen , på vei inn Sandefjords fjorden , flott for barn og koselig plass. Rett over sundet er Granholmen med gatekjøkken og buss muligheter inn til byen hvis ønskelig. Redigert 29.Juni.2021 av btt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.