Jump to content

Noen som har erfaringer med Raymarine Dragonfly 7 pro som kartplotter? Alternativt Lowrance elite 7t

Egidius

Recommended Posts

Trenger plotter til ribben min og av plasshensyn trenger jeg en som står på fot og kan vris mot fører. Ekkolodd er gøy, men hovedbruken vil være navigasjon, også i høy fart ca 35knop. Noen som har erfaringer med denne plotteren til det bruket? Ser at det det eneste alternativet er Lowrance elite 7ti2, men den er en del dyrere, er den verdt det? Spesielt er jeg litt var for om plotteren henger tilstrekkelig med i høy fart

De er jo, som du er inne på, tunet inn mot de som ønsker å bruke mye tid på fiske og dermed forstå havbunnen.

Det du vel ellers mister i denne serien er mulighet for å koble i nettverk med andre enheter, eks radar, AIS, vind osv.

Jeg tror også de er litt begrenset på ruteplanlegging, du bør i hvert fall sjekke det nærmere.

Overrasket hvis plotteren ikke skulle holde følge med båten i 35 knop. Selv, gamle, tregmanøvrerte plottere jeg har hatt fra tidlig 2000-tall klarte det.

Redigert av vindmann (see edit history)

Elite Ti2 har 10 Hz GPS oppdatering så den vil henge med. 

Elite Ti2 er erstattet av Elite FS. Er nok begrenset hvor lenge Ti2 vil motta nye softwareoppdateringer. I denne klassen så er min anbefaling Simrad GO7 XSR. Ser at B&G Vulcan 7R som er samme instrument som GO7 XSR men med noen ekstra seilfunksjoner er på tilbud nå til 5990.

https://dev.sgmarine.no/produkt/bg-vulcan-7-r/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...