Jump to content

Råd ang. Harding 32?

er.soob

Recommended Posts

Hei min føreste post her så håper noen har det godt svar.

Skal hente ny båt i løpet av dei neste ukene. Har ordnet med lastebil for henting ved kai og slep men noen som vet kordan denne ser ut under vanlinja? legger ved bilde. Er en ombygget harding 26 i følge finn anonnsa men søk på reg nummer seier den er en harding 32. Det jeg trenger hjelp til er om noen vet kva jeg bør bruke som båt krybbe? tenker enten å snekre en men vet ikke kordan den er under vanlinja med tanke på kordan krybbe bør lages. Eller om det fuker med isopor blokker skal stå på lan til neste vår. Sku og hat forslag til ny motor. står vist en bmw i den nå men orginalt var det en sabb. 

Kan dette bli en bra båt? se bilder tar gjerne imot forslag og ider. 

420_502122278.jpg

420_83520203.jpg

420_1334483670.jpg

Gratulerer med prosjekt! Ser det er litt å ta tak i.

Det er ikke mye kjøl på de der, de er laget for stort volum innvendig. Jeg ville satset på et par tre solide treklosser under kjølen (20x20x50xm f.eks) og fire trekantbukker av typen du ser i de fleste båtopplag til å støtte opp med. Det er lettere å justere enn en krybbe når du ikke kjenner bunnprofilen helt. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Ok takker for svar så langt. Denne burde vel og veie under 10 ton med tanke på bil og krane jeg skal bruke. Er skroget med defekt motor. Har vist vore under feskvann (regn osv) dårled tilsyn over lengre tid. Gi med en lyd her om noen tror den kan begast. Har ikke sett båten selv enda bare bilde fra finn. Men er jo skroget og overbygget jeg har plander om å bruke.

Er ikke dette en gammel livbåt? Om ja, så kan det vel være en god del ballast i den. Så jo ut for å ligge ganske så lavt i sjøen akter.

Den så å noe stor ut for 26 fot syns nu jeg. 

Å er den 32, så tenker jeg du fort kommer ganske godt opp i vekt. Er jo gandke så solide båt om den har vært livbåt.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...