Kaiurr Startet 28.Juni.2021 Link til dette innlegget Startet 28.Juni.2021 Skal bytte ratt på båten som også bruker et annet nav enn det som sto på. De fleste nav jeg har sett har en mutter som stikker ut som du kan skru av ganske så lett med pipe før du trekker hele navet av med rattet før du tar mutteren helt av. Dette derimot er klin umulig med 1 mm klaring rundt mutteren. Får heller ikke av den ene tverrsporskruer som sitter støpt, sporet er 3 ganger bredere enn et normalt flattjern så skrujernet glipper eller ødelegger sporet med for mye kraft. Ser heller ikke hvilken funksjon disse to skruene har da hele bosset uansett skal av. Kan jeg bruke en avtrekker/ters mot senter av mutteren og gripe rundt navet for å trekke det ut eller vil mutteren holde mot? Har stått på et ultraflex ratt tidligere og skal bytte til et eldre camaro mahogny ratt. Styresnekke er av mercury med 76640 hus. Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 28.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2021 Det er jo sannsynlig at du må ha ut de sporskruene som da holder delene sammen. Ofte brukt metode er å ofre et skruhjern som du sliper av tuppen for at det skal bli tykkere. Så et slag med hammer på skruen for å knuse eventuell oksidering . Slagtrekker kan også brukes. Formoder da at det er lettere å komme til bolten i midten . Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Kaiurr Svart 30.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2021 Hei, fikk skruene av med slagtrekker. Men er fortsatt usikker på hva som må gjøres videre da hele navet fortsatt er som et helst stykke. Får ikke nok plass bak til å bruke en avtrekker/ters og mutteren i midten er fremdeles samme posisjon Sitér dette innlegget Link to post
Kaiurr Svart 30.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2021 Der! Kom den endelig av Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 30.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2021 Så bra. Da var det som jeg trodde. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.