Jump to content

Smedasundet en lørdag i ferien - Går det?

Lazyjack

Recommended Posts

Om du ligger litt langt sør burde det være levelig selv på en lørdag. Dvs i den nye gjestehavnen eller sørover mot Hotel Maritim. Så mange andre alternativer er det ikke. Friluftsrådet har en gjestebrygge i Nordre Løvågen på Vibrandsøy, der er det stille og rolig. 5-10 minutt fra indre kai. Men ofte fullt i helgene på sommeren. Og ingen landstrøm eller andre fasiliteter. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Jeg syns Haugesund, som de fleste andre byer er et støyende sted om natten...

At det toppes med urolig havn i forbindelse med båttrafikk og vær, gjør at vi legger oss rett over sundet i en båthavn på Karmøysiden... Tror det heter Storesund om jeg husker rett....de har et par gjesteplasser, og en er fremdeles nær byen om det er behov for det...

Lazyjack skrev On 29.6.2021 at 9.34:

selger kjører båten fra Bergen til Haugesund for oss

Vis hele sitatet  

Ah, da stiller saken seg jo litt annerledes. 

Får du lagt deg til i Storesund småbåthavn er det nok langt triveligere der enn i Smedasundet ja? Kjøpte båten jeg har nå fra Storesund, reiste opp dagen før hjemreise og sov over ombord før det kom opp en gjeng med kamerater og vi tok skuta sørover. Rolig og grei havn, med muligheter for vann og strøm.

Hakkannen skrev On 29.6.2021 at 12.38:

Ah, da stiller saken seg jo litt annerledes. 

Får du lagt deg til i Storesund småbåthavn er det nok langt triveligere der enn i Smedasundet ja? Kjøpte båten jeg har nå fra Storesund, reiste opp dagen før hjemreise og sov over ombord før det kom opp en gjeng med kamerater og vi tok skuta sørover. Rolig og grei havn, med muligheter for vann og strøm.

Vis hele sitatet  

??

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...