Jump to content

Evinrude 1988 20 hk, deler. Forhandler som er seriøs og svarer?

Laumb

Recommended Posts

Hei!

Jeg har en Evinrude 20 hk - og så vidt jeg har funnet ut av skal den være en 1988-modell.

Foreløpig har jeg prøvd å finne en forhandler som kan hjelpe meg med å skaffe noen deler. Det falt meg naturlig å se om det fantes noe originalt.

Om det finnes noe uoriginalt så er det helt greit.

Problemet mitt er at jeg ikke finner noen som vil hjelpe. Selv via hjemmesidene til Evinrude så har jeg snakket med flere som bare "Du må snakke med en leverandør av originaldeler". Enten det eller så svarer de rett og slett ikke på mail (som sendes når jeg er lei av å vente evigheter på talatuten).

Jeg aner ikke hva ting heter, men det finner vi ut av. Har kommet et stykke på navn på kontrollkabelfeste/klamme osv.

Festet på selve motoren for å feste kontrollkabel for gir har knekt. Skulle gjerne hatt et forslag til en ny del som er passende å bruke her. Jeg antar denne skal sitte fast ganske godt - men ikke funnet noe som jeg tror stemmer med diameter osv jeg har målt med skyvelære.

Noen tips til hva jeg kan bruke?

På toppen av motoren sitter den greia hvor snora man drar i er.

Denne er festet med noen støttebein som er skrudd.

Her er det noe gummi som virker å ha røket.

Klarer ikke overhodet å finne ut hva det heter eller hvor jeg skal få tak i det. Se bilder.

Håper noen har noe gammel visdom som kan bidra i riktig retning :) 

image1.jpeg

image6.jpeg

image2.jpeg

image5.jpeg

IMG_0266.jpeg

Skulle du ikke få hjelp , ring Gjøran på Sjø-sport Service så hjelper han deg.

motoren din er en 88 mod, derav CC 3 og 2 bokstaven i modellnr gir årstall, og C er 8.

Du trenger festebrankett til gear kabel, det gummi festet under startapparatet røk sjeldent, er du sikker på dette er defekt?

Sjøsport: 004746876000

mvh  Bjørn

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...