Jump to content

Edit History

Amea

Amea

Jeg likte tanken på å sette opp f.eks. Bixby tasten på en Android-telefon for å starte en app for dette formålet. Hvis man skal tenke rent praktisk, så er jeg glad i appen "GPS Test". Denne er utelukkende laget for å vise posisjon, og gjør det uten videre drama.

Klart dette er et alternativ som forhåpentlig ikke må brukes før plotteren har paiet, VHF'en med GPS-visning har dratt til de evige jaktmarker, og man ikke klarer å redegjøre for hvor man er vha. stedsnavn.

Og som chrisrik nevner, DSC er tingen. Har litt erfaring på det området, og det er lite som er mer effektivt for å fortelle alle hvor du er.

Amea

Amea

Jeg likte tanken på å sette opp f.eks. Bixby tasten på en Android-telefon for å starte en app fpr dette formålet. Hvis man skal tenke rent praktisk, så er jeg glad i appen "GPS Test". Denne er utelukkende laget for å vise posisjon, og gjør det uten videre drama.

Klart dette er et alternativ som forhåpentlig ikke må brukes før plotteren har paiet, VHF'en med GPS-visning har dratt til de evige jaktmarker, og man ikke klarer å redegjøre for hvor man er vha. stedsnavn.

Og som chrisrik nevner, DSC er tingen. Har litt erfaring på det området, og det er lite som er mer effektivt for å fortelle alle hvor du er.

• Create New...