Klarin Startet 29.Juni.2021 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2021 Hei er det noen som har skiftet kobber hylser for dyser på AQAD41A hva slags verktøy må brukes Kommentar fra moderator: Tittel redigert, var "Motor Volvo Penta". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster. Utdrag: Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn. Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 29.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2021 For å trekke til deg rett svar, og for å følge forumets regler, bør du oppdatere emnet. "Volvo Penta 41A, hvordan skifte kopper hylser for dyser?" er passende emne. Det er god kompetanse her. Men jeg har ikke gjort det selv. Kanskje @Okkaby kan svare på dette? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
mawilu Svart 29.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2021 Før demontering tøm all frostvæske på motor.demonter dyserør og dyser.overhaling av dyser gjør mange diesel verksteder i vinter betalte jeg ca 12000 for 6dyser med bytting av spisser.volvo har eget verktøy for uttrekning av hylsene og egen dor for montering ,hylsene har jeg kun funnet hos Volvo lånte verktøyet der i vinter meget god service av verkstedet Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 29.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2021 Som nevnt over. Hylser får du kjøpt flere plasser. Men originale er like billige som kopi. Så gå for originale. En trenger ikke tømme ut alt kjølevæske, men må tømme en goe del. Men er kjølevæske gammel, så er det jo greit å få byttet alt likevel. Husk å få med begge pakninger som du trenger til nye hylser. Å beste er å få med nye stål ringer som låser på toppen også. Er de gamle litt slitte, så risikere du, de beveger seg opp over når motor går. Mener det var ca 250kr pr komplett sett hos volvo sjappa lokalt. Enkleste måten å få ut de gamle, er som nevnt volvo sitt eget verktøy. Så prøv å få låne dette. Alternativt, kan du bruke en gjengetap i rette størrelse å feste i gamle hylsa. Men kan være vrient. Å få de nye helt ned på plass, kan gjøres med Volvo sitt verktøy, eller du lager en passe dor i feks hard tre som passer. Viktig å få øverste pakning rett plassert, så du får låseringen ned å låser den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.